A Drupal oldalakon a tartalmak beküldése (létrehozása), szerkesztése általában csak regisztrált, és bejelentkezett látogatók számára (vagy azok közül is csak némely szűkebb csoport számára) engedélyezett. (Speciális esetekben a látogatók bejelentkezés nélkül is küldhetnek be tartalmakat: tipikusan fórum bejegyzések, illetve megjegyzések beküldése esetén ezt bárki számára meg szoktuk engedni.)
A regisztráció alapvetően kétféle módon történhet:
- saját magunkat regisztráljuk, vagy
- az adminisztrátor regisztrál.
Saját magunk regisztrálása
A látogatók maguk végezhetik el a regisztrációt. Ennek módja, hogy a honlap belépésre szolgáló részén megkeressük a Felhasználó létrehozása linket.
A linkre kattintva megjelenik a Saját adatok oldal, ahol a kívánt felhasználói név és az e-mail cím megadása szükséges. Ezen kívül további adatok megadására is lehet szükség, illetve lehetőség, az adminisztrátor által meghatározott módon. Sajnos egyre gyakrabban van szükség például a Captcha ellenőrzés beiktatására.
(Ha az ábrán látható oldalon a jelszó megadására nincs lehetőség, akkor ennek egy további biztonsági oka van, és a jelszó a megadott e-mail címre fog érkezni. Hamarosan visszatérünk erre az esetre.)
A felhasználói név megválasztásánál egyre elterjedtebb megoldás a saját nevünket alkalmazni, főleg olyan oldalaknál, ahol a honlap látogatói nem csak virtuálisan (a honlap látogatóiként), hanem fizikai valójukban is találkozhatnak, ismerhetik egymást.
A jelszó kiválasztásánál érdemes a következőket figyelembe venni:
- olyan jelszót válasszunk, amelyik nem található ki könnyen a személyünk ismeretében sem,
- minden honlapon más jelszót használjunk,
- a jelszó lehetőleg tartalmazzon számokat, nagybetűket és írásjeleket is, és legalább 6-8 karakterből álljon.
Fontos megjegyezni, hogy az űrlapokon begépelt adatoknak nem lesz végleges hatásuk, amíg az űrlap alján található Beküldés, Mentés vagy hasonló (jelen esetben Felhasználó létrehozása) feliratú gombra kattintva el nem küldjük azokat a honlapot kiszolgáló webszervernek.
A weboldal adminisztrátora szigorúbb lépéseket is beiktathat a fenti regisztrációs folyamatba. Ez azonban az adminisztrátornak csupán lehetősége, nem minden esetben él vele. Ilyen lépések lehetnek például:
- A regisztráció során megadott e-mail címre automatikusan érkezhet egy levél, amelyben a leírt teendőket követve véglegesíthetjük a regisztrációt. (E lépés célja, hogy korrekt, működő e-mail címmel rendelkezzen minden regisztrált látogató.) Ebben az esetben a jelszót nem tőlünk várja a weboldal, hanem később tudjuk azt beállítani.
- A regisztráció adminisztrátori elfogadáshoz kötött is lehet. Ekkor az adminisztrátor elfogadásáig csak zárolt (vagyis pillanatnyilag nem használható) regisztrált felhasználóval rendelkezünk, az adminisztrátor engedélye után pedig Aktív felhasználóvá válunk. (Aktív felhasználónak tehát azt tekintjük, aki be tud jelentkezni az oldalra.)
Az adminisztrátor regisztrál
Előfordulhat, hogy az adminisztrátor maga hoz létre a felhasználók számára felhasználói azonosítót. Ebben az esetben a Drupal (vagy az adminisztrátor) egy e-mailben értesíti a leendő felhasználót a regisztráció megtörténtéről. Ennek előnye, hogy a felhasználó megfelelő jogosultságait már ekkor megkaphatja. Zárt oldalakra többnyire csak így lehet bekerülni.
Hozzászólások
Az adminisztrátor regisztrál
Nem, nálam (6.20) nem kap értesítést a felhasználó. Ki is írja felül a Drupal, hogy nem történt e-mail küldés.
Miért?
a felhasználó létrehozása űrlapon van
egy erre rendszeresített checkbox. "notify user about the account" vagy ilyesmi a cimkeje. alapertelmezsben nincs bejelolve. ha bejelolod ezt a lehetoseget, kapni fog levelet.
-
clear: both;
Kösz
Éppen írni akartam, hogy megtaláltam.
Arra nincs mód, hogy ez alapból be legyen csinálva?