Hibás cím átirányítás modul?

HF leon képe

Eszembe jutott egy olyan ötlet, hogy amikor valaki az url-t rosszul adja meg, akkor az utolsó szakaszt automatikusan le lehetne futtatni egy kereséssel a létező címeken és, ha akad egy teljesen megegyező, akkor annak a betöltésére rákérdezni, vagy, ha több hasonló, akkor azokat felajánlani egy listában lehetőségként.

Létezik erre már megírt, vagy részben megírt modul?

Kicsit olyasmi a cél, mint amikor a google felajánlja, hogy nem-e ezt, vagy azt akartuk-e keresni, ha elírunk egy betűt. Csak itt a sima 404 helyett futna le ez a metódus és nem csak egy natúr 404-es hibalap jönne be.

A cél, hogy a felhasználó könnyebben megtalálhassa a keresett tartalmat, ha netán rosszul emlékszik a pontos címre és elír, vagy kihagy valamit.

Drupal verzió: 
Balu Ertl képe

Szia,

Ha jól értettelek, akkor lehet, hogy valami hasonlóra gondolsz? Match Redirect (sajnos még csak D7-es)

De ha esetleg félreértettelek volna, akkor a Redirect modul oldalán linkel még pár hasonlót, ami lehet, megvalósíthatja az elképzelésed.

Illetve mi ügyfélprojekteken használjuk még a Search 404-et, ami szintén elgépelt címek esetén igyekszik segíteni a Látogatónak.

1
0
HF leon képe

Igen az utóbbira gondoltam.

Igaz a simplytest.me-n furán működött. Bejelentkezett felhasználóként az időzített feladatok futtatása után rendben működött, de másik böngészőben anoním felhasználóként rendre azt mondta, hogy nincs találat.

Meglátom mire jutok vele a saját tesztkörnyezetben.

Az alapötlet az, hogy a címek ritkán egyeznek. Többnyire különböznek egymástól, de gyakrabban jegyzik meg őket a felhasználók, mint a teljes útvonalat.

Ugyebár a legtöbb esetben az útvonal az alábbi kettő, vagy azok nyelvi variánsa:

  1. domain/csoport/cím
  2. domain/csoport/alcsoport/cím

Vagy a nyelvi variáns:

  1. domain/nyelvkód/csoport/cím
  2. domain/nyelvkód/csoport/alcsoport/cím

(Illetve néhány helyen a tartalom "sorszáma" is az útvonal része, ami amolyan hibrid megoldás és nem a legszebb, de ilyen is van.)

Ebből jött az ötlet, hogy, ha a címre emlékszik a felhasználó, akkor jó eséllyel mégis elsőre elérje a tartalmat, ha nincs több azonos cím különböző csoportokban, vagy nyelveken.

Ha van, akkor pedig a találatok listájából talán ki tudja választani a felhasználó a számára fontos tartalmat.

A nyelv persze érdekes terület, mert az is alkalmazható, hogy a területi beállítások alapján a rendszer alapból kiválasztja a jó eséllyel lehetséges nyelvet.

Tudom, talán sok, amit kérek, de, ha tudsz a modullal kapcsolatban, pár használati tippet, vagy megjegyzést mondani annak örülnék.

Igaz hamarosan alaposabb tesztelésébe is belekezdek :).

Köszönöm az eddigi jó tanácsokat!

0
0
Balu Ertl képe

Alapvetően egyetértek a szándékoddal, valamint hogy felismerted, felhasználói szempontból mennyire fontos a rövid, tömör, könnyen megjegyezhető útvonal (a szintén könnyen érthető és memorizálható doménnév mellett).

Azt azonban érdemes megvizsgálnod, hogy a megcélozni tervezett célközönséged körülbelül mekkora hányada navigál URL-címek alapján. Ehhez egy közelítő mutatószám lehet például korábbi látogatottsági statisztikákban a közvetlen (vagy direkt) forgalomforrás tortaszelete.

Maga a törekvés, hogy minden 404-re tévedt látogatót „meg akarsz menteni” a lemorzsolástól viszont nagyon dicséretes, ez kellene, hogy legyen az általános sztenderd szerintem is.

0
0