Az adminisztrátor regisztrációja

Hojtsy Gábor képe

A telepítés következő lépéseként létre kell hoznunk egy felhasználót, amely a továbbiakban minden jogosultsággal rendelkezni fog a rendszer adminisztrációját illetően. Ez lesz az első számú felhasználó.

Először a kívánt felhasználói nevet és email címünket kell megadnunk. A megadott felhasználónév a belépéshez lesz szükséges, de a további látogatók is ezen a néven fognak bennünket látni. (Itt érdemes hangsúlyozni, hogy van lehetőségünk a magyar helyesírás szabályai szerint leírni a nevünket.)

Az e-mail cím nem fog az oldalon publikusan megjelenni, maga a Drupal rendszer küldhet rá fontos üzeneteket, vagy kapcsolati űrlapon keresztül feladott üzenetek lesznek erre a címre elküldve.

A jelszó megadásánál egyből értékelést is kaphatunk a jelszavunk „erősségét” illetően. (Érdemes a lehető leginkább követni az olvasható információkat, hiszen egy Drupal rendszer esetén az adminisztrátor jelszava a honlap feletti teljes hatalmat jelenti.)

Webszerver beállítások

Az alapértelmezett időzónát a látogatóközönség zömének időzónája szerint érdemes beállítani.

Ha a webszerverünk szolgáltatásai lehetővé teszik, érdemes a rövid webcímek használatát engedélyezni. (Ennek célja a ?q= webcím résztől való megszabadulás.) Ha nem tudjuk kiválasztani az Engedélyezett lehetőséget, a szolgálatatás megfelelő működése érdekében a webszerver konfigurálásához kell nyúlnunk.

Végül a frissítési figyelmeztetéseket is érdemes bekapcsolva tartani, hogy az újabb, hibajavító verziók megjelenése esetén a hibákat egyből orvosolni is tudjuk.

A telepítés sikeresen befejeződött, most már a működő webhelyre léphetünk.