Schedule, Event, Timeline, Conference, stb.

Paal képe

Sziasztok!

Ebből a sokból szeretnék én egy foglalási rendszert kialakítani, de sokra nem jutottam.

Egészen pontosan egy videokonferencia tárgyaló foglaltsági rendszert szeretnék kialakítani. Létezik hasonló rendszer ami megfelelne az alábbi elvárásoknak? A sok modul nézegetése közben lehet, hogy csak nem látom meg a helyes megoldást :(

  • lehessen benne külön erőforrásokat létrehozni (ezek lennének a termek/tárgyalók)
  • adott időpontra megadni, hogy mely erőforrások lesznek igénybe véve (vagyis a résztvevő videokonferencia helyszínek)
  • valamilyen módon felhasználók csatolása/delegálása az egyes erőforrásokhoz (tipikusan az adott erőforráshoz tartozó technikai személy)
  • a kiválasztott erőforrásokhoz tartozó technikai személy értesítése az adott eseményről

A Timeline teljesen jó lenne ezek megjelenítésére, de a többivel nem nagyon tudok mit kezdeni.

Köszi, Pali

Paal képe

Azon gondolkodtam, hogy az Exchange-es erőforrás foglalási rendszerhez hasonlóan, nem lehetne-e az erőforrásokat síma Drupal felhasználóként létrehozni? Csak nem "Kovás Pisti" lenne a neve, hanem "Kék terem".
Így akkor már mondjuk egy OG-val össze lehetne szedni a technikai személyeket és a hozzájuk tartozó erőforrásokat egy csoportba.


Most már csak az lenne a kérdés, hogy lehet egy node bejegyzéshez felhasználókat hozzárendelni (résztvevők listája)?


Vagy rossz irányba tapogatózok?


Köszi, Pali

0
0

--
Palócz Paal Pál, a drupal.hu admin csoportjának tagja
Ajánlott olvasmány: Eric Steven Raymond - Hogyan kérdezzünk okosan

Illyés Edit képe

Én inkább a Flexinode/CCK felől közelíteném a kérdést. Az erőforrás legyen a tartalomtípus (pl. Kék terem), ezt elérhetővé teszed az Event modul számára, és az egyes rendezvényeket az adott tartalomtípusba tartozó node-ként viszed fel. Lásd ezt a szálat.

A technikai személyzet Signup modullal íratozhat fel, vagy RSVP modullal hívod meg őket.

Így első ránézésre egyetlen nyitott kérdést látok: hogyan tudod megakadályozni az időbeni átfedéseket, tehát hogy egyazon időpontra több node-ot ne lehessen létrehozni. Az Event ezt magától azt hiszem, nem tudja, simán átengedi az egymást átfedő eseményeket.

U.i.: Technikai személyzet allokálásához: Event with volunteer time slots modul.

0
0
Paal képe

Hm, még nem látom át teljesen. Ahány erőforrásom van, annyi tartalom tipust kellene létrehoznom? Mert ilyenből hirtelen több mint 10 lenne. Ráadásul egy videokonferencián azonos időtartamban ezek közül minimum 2-nek részt kell vennie. De lehet, hogy többnek is, sőt, akár az összesnek.


Ahogy leírtad, az én elgondolásom szerint úgy menne a dolog, hogy:
Tartalom beküldése -> Kék terem: paraméterek megadása (köztük a konferencia időtartama)


Nem inkább a "Videokonferencia" lenne a tartalom tipus? A témához leírom az eseményt, megadom mettől meddig tart, majd a Singup vagy RSVP modullal összeválogatom, hogy kiknek kell részt venniük benne (itt adnám meg az erőforrásokat). Volunteer time slots-tal meg hozzáraknám a technikai személyzetet.


Hm?


Köszi, Pali


Ps.: a téma indításakor miért nem muszály megadni a soremeléshez <br> tagot, a hozzászólásokban meg igen? Mert különben csak sort tör, de üreset nem tesz be enter-re.

0
0

--
Palócz Paal Pál, a drupal.hu admin csoportjának tagja
Ajánlott olvasmány: Eric Steven Raymond - Hogyan kérdezzünk okosan

Illyés Edit képe

Nem értem ezt a részt:

Ráadásul egy videokonferencián azonos időtartamban ezek közül minimum 2-nek részt kell vennie. De lehet, hogy többnek is, sőt, akár az összesnek.

Kik azok az 'ezek'? Én a helyszínekre értettem a tartalomtípust (Kék Terem tartalomtípus, Piros Szalon tartalomtípus). Miből kell kettőnek vagy többnek részt vennie és min?

Természetesen lehet úgy is csinálni, hogy a tartalomtípus neve 'Videókonferencia', és ekkor az egyes termek (Kék Terem, stb.) taxonómia kifejezések. Ennek vannak előnyei és hátrányai.

Előnye, hogy logikusabb; hátránya, hogy taxonómia-specifikus sminket nehezebb készíteni, mint tartalomtípus-specifikusat. Továbbá az Event alapból felkínálja neked a content type filter controlt is a beállítások között (ennek ugye nincs sok értelme, ha mindent egy tartalomtípusba teszel), tehát ilyenkor a látogatók megtehetik, hogy lekérdezik a Kék Teremben (tartalomtípus) rendezett idegsebészeti (taxonómia kifejezés) konferenciák listáját.

U.i.: Elég szeszélyesen működik mostanában ez a honlap, feltételezem, hogy már az 5.0 RC hajtja.

0
0
Paal képe

Szorgalmasan próbálgatom. :)


  • Létrehozok CCK-val egy "Erőforrások" tartalom tipust.
    • Ezzel a tartalom tipussal létrehozom a termeket:
      • Zöld terem
      • Kék terem
      • Piros terem
      • stb.
  • Létrehozok CCK-val egy "Videokonferencia" tartalom tipust
  • CCK-val hozzáadok egy "Node Reference" mezőt, amiben beállítom, hogy csak az "erőforrás" tipusú node-okat listázza ki, multiple paraméterrel. Így egyszerre több erőforrás is kiválasztható.


Most már csak az hiányzik, hogy ezeket a naptárban is megjelenítse... :D

Kik azok az 'ezek'? Én a helyszínekre értettem a tartalomtípust (Kék Terem tartalomtípus, Piros Szalon tartalomtípus). Miből kell kettőnek vagy többnek részt vennie és min?

Így szeretnék felvinni egy eseményt:

  • Cím
  • Törzs
  • Kezdeti időpont
  • Befejezé ideje
  • Szervező (User Reference tipusú mező)
  • Erőforrások (Node reference (multiple) tipusú mező)
    Mivel egy videokonferencián több erőforrás is részt vesz/vehet (pl. a "Kék terem", "Zöld terem", "Piros terem", és a felvitelkor ezeket ki kell választani a felvitelkor.


Minden esemény gyakorlatilag videokonferencia megbeszélés lesz, a témája nem érdekes. Azért gondoltam arra, hogy felesleges taxonómiára gyúrni ("idegsebészeti konferenciák").


Kösz, Pali

0
0

--
Palócz Paal Pál, a drupal.hu admin csoportjának tagja
Ajánlott olvasmány: Eric Steven Raymond - Hogyan kérdezzünk okosan

Illyés Edit képe

Vagy túlbonyolítod a dolgot, vagy én nem értem a problémát ( de persze ez is a te hibád, mert akkor nem jól magyarázol...:)

1. CCK-val létrehozol egy 'videókonferencia' nevű tartalomtípust a következő mezőkkel: cím, törzs, szervező (user reference), terem (text/select list).

2. Az így létrehozott 'videókonferencia' tartalomtípust elérhetővé teszed az Event modul számára: adminisztráció -> beállítások -> tartalomtípusok -> konferencia beállítás -> Show in event calendar: All views.

3. Létrehozod a videókonferencia node-okat: tartalom beküldése -> videókonferencia. Például:

  • Cím: Első videókonferencia
  • Törzs: Blablabla
  • Kezdés: 2007.01.31. 12:00
  • Vége: 2007.01.31. 13:00
  • Szervező: Gipsz Jakab
  • Terem: Piros

4. Az így létrehozott node-ok megjelennek az Event által készített összes listán, táblázatban, stb. Views modullal ezerféleképpen listázod, szűröd, csoportosítod, sminkeled őket.

Az egyetlen nyitott kérdés, hogy hogyan tudod megakadályozni, hogy a felhasználók egyszerre egy helyre több konferenciát is betervezzenek. Egyszerű lenne, ha csak az időpontokat, vagy csak a termeket kellene nézni...

0
0
Paal képe

2. Az így létrehozott 'videókonferencia' tartalomtípust elérhetővé teszed az Event modul számára: adminisztráció -> beállítások -> tartalomtípusok -> konferencia beállítás -> Show in event calendar: All views.

Nem láttam a fától az erdőt! :) Már félig megírtam, hogy nálam nincs ilyen lehetőség, de csak rossz helyen kerestem.
Most már jó lesz így!


Amúgy azért jó, ha csinálok az erőforrásoknak is egy tartalom tipust, mert egy csomó, kötelezően kitöltendő mező is kell hozzá, a kötelezően megadandó adatokhoz. Az így létrehozott erőforrásokat aztán a videokonferencia tipusú tartalmaknál a "node reference" segítségével kiválaszthatom.
Most már minden eggyütt van:
-tól, -ig időpont megadása, ami az event-eknél megjelenik
- kiválaszthatom, hogy mely erőforrások lesznek igénybe véve
- megadhatom, hogy ki az adott videokonfért a felelős (user reference)


Köszi, Pali

0
0

--
Palócz Paal Pál, a drupal.hu admin csoportjának tagja
Ajánlott olvasmány: Eric Steven Raymond - Hogyan kérdezzünk okosan