Tisztelt Közösség!
Saját szerveren (Ubuntu 10.04) futtatom a Drupal -t (Drupal 7). Ismerkedem az Übercart modullal, és eljutottam odáig, hogy szeretném tesztelni. Már az első tesztnél probléma merült fel, méghozzá új felhasználó létrehozásánál, amikor a rendszerből kijelentkezve (tehát nem vagyok belépve adminisztrátorként) új felhasználóként szeretnék regisztrálni. A rendszer a következő hibaüzenettel fogad: "Nem lehet emailt küldeni. Ha a probléma tartósan fennáll, akkor értesíteni kell a webhely üzemeltetőjét.". Amint azt a hibaüzenetben is írja, nem küldi el az emailt. Kerestem megoldást, de amit találtam nem volt hasznos, az angol drupal.org -on is próbálkoztam, de nem kaptam választ. Mit kell módosítani, hogy sikeresen tudjanak az új felhasználók regisztrálni? A válaszokat előre is köszönöm!
memil
a phpdat kell rávenned, hogy lehessen használni emailküldésre
valami ilyesmi irányba keresnék, van csomó leírás. azt akarom csak mondani, hogy nem a drupalban kell keresned a megoldást, az ubuntud/phpd kell rávegyed a mail használatra.
-
clear: both;
Re
Nekem is ez a gond, de csak néhány ember jelezte, ugyanolyan oprendszer/böngésző kombóval mint ahogy én regisztráltam, de nekem ment. Emellett én a privát üzeneteknél kapok még ilyet.
Szerintem nem ehhez
Szerintem nem ehhez kapcsolódik a problémád. Ha csak egyesek nem kapják meg, akkor elsősorban a spam szűrőkre kellene gyanakodni.
Nagy Gusztáv
Re:
Nem. A hibaüzenet az oldalon jelentkezik de csak egyeseknek jelenik meg, mikor kitöltik a regisztrációs űrlapot és rányomnak, hogy regisztrálnának. Ugyanígy privát üzenetküldéskor, de az előre beállított üzeneteket elküldi (pl Feliratkozásokat, Organic Groupsnál az invitációt, bár ott a saját maga által írt kiegészítés rossz karakterkódolással érkezik meg az e-mailcímre).
Regisztrációkor, ha regisztrál és hibát ír ki, a jelszóváltoztatással érdekes módon be tud lépni. Olyan mintha elküldte volna a levelet, de nem küldte és hibát írt ki, viszont felvette az adatbázisba.
Csak azt nem értem, miért nem
Csak azt nem értem, miért nem ezt írtad le az eredeti kérdésbe.
Nagy Gusztáv
mert nem ő írta az eredeti kérdést
hehe :)
-
clear: both;
Továbbra sem megy
Sziasztok!
Elindultam "aboros" által javasolt úton és sok fórumban olvastam a probléma megoldását (pl.: php.ini -ben beállítva a sendmail_path stb.). Addig tudtam ezáltal eljutni, hogy pozitív üzenetet kapok új felhasználó regisztrálásakor: "Köszönjük a felhasználó létrehozására irányuló kérelmet. A webhelyre az adminisztrátor jóváhagyása után lehet belépni.
A jelszó és a további teendők leírása hamarosan megérkezik a megadott email címre."
Az ígért email továbbra sem érkezik meg, ezáltal nem tudok létrehozni új felhasználót. Nyitott vagyok az összes megoldásra. Mi a teendő?
Üdvözlettel: Emil
A MAIL függvény a lokális
A MAIL függvény a lokális levelező kiszolgálón keresztül küld ki levelet. Emiatt telepítened kell egy "sendmail"-t vagy bármilyen más levelező progit (természetesen be is kell állítani nem elég az apt-get). Ha ezt nem teszed meg nem megy ki a leveled. Másik lehetőség olyan PHP függvény könyvtár, amiben egy teljes SMTP kiszolgáló van megírva. Ez nem Drupal problem, ha lesz levelező szolgáltatásod lesz kimenő leveled is.
honlapom http://dyra.eu/
Köszönöm a segítséget!
Köszönöm a segítséget mindenkitől! A következőképpen sikerült megoldani a problémát:
Levélküldés beállítása Linux rendszeren
Sokszor szükség lehet arra, hogy új felhasználók regisztráljanak a honlapunkon. Ehhez elengedhetetlen, hogy Linux rendszerünk képes legyen emailt küldeni a regisztrációkor megadott email címre. Amennyiben rendszerünk nem képes a PHP segítségével emailt küldeni, be kell állítani azt. Most, a legegyszerűbb és legbiztosabb megoldást alkalmazzuk: Linux rendszerünk emailt fog küldeni a gmail.com segítségével.
1) Először létre kell hozni egy gmail.com accountot, ahol lesz saját felhasználónév és saját jelszó.
2) Installálni kell az sSMTP -t. Ehhez indítsunk el egy Terminal -t, majd gépeljük be a következő sort:
sudo apt-get install ssmtp
3) A sikeres telepítés után módosítsuk az /etc/ssmtp/ssmtp.conf fájl tartalmát:
root=felhasználóné[email protected]
mailhub=smtp.gmail.com:587
#rewriteDomain=
hostname=felhasználóné[email protected]
UseSTARTTLS=YES
AuthUser=felhasználónév
AuthPass=jelszó
FromLineOverride=YES
4) Valamint módosítsuk az /etc/ssmtp/revaliases fájl tartalmát is:
root:felhasználóné[email protected]:smtp.gmail.com:587
localusername:felhasználóné[email protected]:smtp.gmail.com:587
5) Végül pedig hajtsunk végre egy tesztet:
a) Hozzuk létre az /opt/lampp/htdocs/sendmail/sendmail.php fájlt a következő
tartalommal:
b) Indítsuk el webszerverünket:
/opt/lampp/lampp start
c) Hívjuk meg a böngészőben a php fájlunkat: http://localhost/sendmail/sendmail.php
d) “A level elkuldve.” üzenet fogad bennünket, ami után leellenőrizhetjük a cél email postafiókban az elküldött levelet.
Ennyi erovel egy rendes smtp
Ennyi erovel egy rendes smtp szervert is feltehetunk :). Es akkor teljes erteku level kuldes lesz a szerveren.
---
http://drupalaton.hu