telefonhívás alapú user azonosítás

cartman képe

Sziasztok!

Egy pizzériának készítek egy oldalt, übercart modult használok hozzá néhány kiegészítő modullal.
Igazából már készen van az oldal, de a megrendelőnek lenne egy olyan kérése, hogy a ha valaki felhívja a pizzériát és nincs tiltva a hívószám akkor a rendszer automatikusan kikeresse a hívó adatait, ha már regisztrált tag, így is meggyorsítva a rendelést. Biztos Ti is találkoztatok már ezzel pizza rendelés közben.

Szóval a kérdésem a következő lenne:
- hogyan valósítható ez meg? milyen hardverre van szükség ahhoz hogy pl. php/java/c#-ban megkapjam a hívó telefonszámát?
- Drupalban van ennek valamilyen támogatottsága?

Találkozott már valaki ezzel a problémával?
Ha bármilyen infótok van légyszi segítsetek, merre induljak.

Előre is köszi!

Üdv,
Sirocco

Drupal verzió: 
aries képe

Szinte biztosan nincs erre a Drupalban támogatás és nem vagyok biztos benne, hogy a telefonközpontból vagy mobiltelefonból a hívással/kicsörgéssel párhuzamosan egyszerűen lehetne adatot kinyerni. Szerintem egy autocomplete-es mező elég lenne neked, ahol elég lenne a telefonszám első pár számjegyét bepötyögni, és kiegészítené a teljes telefonszámra.

0
0
aries képe

Illetve ha több belső vonalad van, akkor hw-es telefonközponttal vagy Asteriskkel (http://www.asterisk.org) meg tudod azt tenni, hogy pl. az első csörgés egy dedikált vonalra menjen, ahol egy desktop alkalmazás figyel.

De ez elég távol áll a Drupaltól, én inkább a telefon kapcsolati adatai közé menteném el a telefonszámokat és azt szinkronizálnám. :)

0
0
szantog képe

Szerintem eleve rossz a megközelítés. Rég vót, tán igaz sem vót, de elmlékezeteim szerint a t-comnál ez úgy volt, hogy egy lucent nevű rendszer bonyolította a központ forgalomírányítását a hívás beérkezésétől az operátor callmasteréig, illetve számítógépéig. Ennek apiján szedte össze az operátor gépe a számot, és küldte el lekérdezésre az épp aktuális töketlen szoftveren keresztül.
Szóval ahogy te írtad, ahhoz az kellene, hogy a forgalomírányító rendszer a szerverre küldje a számot, és azt a szerver dobja az operátor gépére. Jelenlegi ismereteim szerint nonsensnek tűnik, hogy egy server bármilyen request nélkül dumáljon az otthoni gépnek.
Tehát itt a következő lehet a logika, hívószámazonosítás a gépen (isdnen létezett régen egy rvscom nevű sw), annak átadása egy http requestnek, és jöhet az operátor elé az adat.

Röviden: Nem drupal kérdés, de izgi volt elgondolkodni rajta. :)
Ja, még egy, ha erre komoly igény van, és elakadtok, keressétek Maus Róbert Pétert, ő elég nagy szaki ebben.

0
0

----
Rájöttem, miért kérdezek olyan ritkán a drupal.hu-n. Amíg szedem össze az infokat a kérdéshez, mindig rájövök a megoldásra.

gazsesz képe

Ami nekem eszembe jutott, hogy PC-ről lehet faxot küldeni és fogadni is egy erre alkalmas kártyával. Ott lehet, hogy meg lehet fogni a számot, majd feldolgozni és meghívni mondjuk egy views-t argumentummal.
Persze, lehet, hogy az egész kivitelezhetetlen, de jó bekapcsolódni egy brainstromingba. :)

0
0

Gazsesz

cartman képe

Köszönöm mindenkinek a hozzászólást, az ötleteket megvizsgálom és ha találok rá egyszerű megoldást akkor megírom itt.

Thx

0
0
Reliant képe

Gazsesz nem is mondott hülyeséget. Kell egy faxmodem és egy app. a szerveren, ami kinyomja az adatokat MySQL-be. Ekkor már lehet vele valamit kezdeni PHP-vel.
Mondjuk arra kiváncsi lennék, hogy van-e olyan modul a Drupalban, ami képes kezelni egy tetszőleges MySQL adattáblát? Értve ez alatt, van-e olyan modul, ahol kedvünk szerint állíthatjuk a database importot?

0
0
aries képe

Azért, mert egy alkalmazás beleír az adatbázisba, honnan fogja tudni a telefont felvevő, hogy ki az illető Drupalból? Sehogy, mert itt egy eseményalapú megoldás kell, ami nem egy hagyományos webes architektúra (Apache-csal nem fogod tudni kiszolgálni.)

A kérdésedre válaszolva igen, Drupal alól mindent el lehet érni, amit PHP-vel lehet, jó példa erre a Data modul.

0
0
gazsesz képe

:)

Szerintem onnantól kezdve, hogy meg van a telefonszám, már szinte gyerekjáték a dolog. Egy egyszerű kis elkérdezéssel meg lehet állapítani, hogy a szám benne van-e az adatbázisban (profile modul), és ha igen, akkor meghív egy views-t egy argumentummal, ami lehet már az uid is, ha a lekérdezés eredménnyel tért vissza.
Ha pedig nincs benne az adatbázisban, akkor pedig új júzer létrehozása oldalra irányítjuk.

0
0

Gazsesz