A tervezett "ajánlatkérő rendszer" lényege a következő:
A felhasználók a következő 2 opció közül választhatnak:
1. direkt ajánlatkérés: A felhasználó közvetlenül a kiválasztott szállító e-mail címére küldi az ajánlatkérést. A rendszer másolatot küld a beszerzés központi e-mail címére, a felhasználó által kiválasztott felelős beszerző e-mail címére, és az ajánlatkérő e-mail címére.
2. beszerzés kérjen ajánlatot: Az alapértelmezett e-mail cím ez esetben a beszerzés központi e-mail címe, másolatot kap a kiválasztott felelős beszerző és az ajánlatkérő.
Még lennének további kívánalmak is, pl. előre beállított levélsablon helyettesítési lehetőségekkel,aláírásban elérhetőségek feltüntetése adatbázisból fehasználóazaonosítással.
Meg lehet ezt valahogy oldani minimális programozással? Merre induljak el?
Minden segítséget nagyon köszönök előre is!
tömör válasz
Nem.
Választ szeretnél? - Új kérdés, új téma - Tesztoldal - Trollkezelés - Frissítés
Ez egy összetett feladat,
Ez egy összetett feladat, valószínű nem fog rá olyan válasz érkezni, amely alapján egy kezdő meg tudná oldani a feladatot. Ha valóban fontos a feladat, a Munkaközvetítő fórumban lehet segítséget kérni.
Amerre
Amerre elindulnék:
Tapasztalatom nem az a lényeg, hogy e-mailben kapja meg, hanm az, hogy értesüljön róla, hogy van egy ilyen ajánlatkérés. Ez így jobban hasonlít egy intranetes megoldásra, amiből van is ilyen "előregyártott" az atrium személyében. Ha neked ez túl sok, akkor le lehet egyszerűsíteni amihez a szükséges modulok (nem fontosság szerint):
- casetracker modul
- comment uploqad
- conditional fields
- messaging
- notifications
Ezekből én egy "intranet" jellegű, folyamatkövető, belső rendszert összeraktam.
Így azt gondolom, hogy az általad leírtakat meg lehet valósítani "csupán kattintásokkal", de az biztos, hogy nem egy kezdőfeladat.
Gazsesz
Nagy falat ez,
de nem lehetetlen :)
Gazsesz jól írta:
Elősször is a munkamenetnek emailre erőltetése egyrész hiba - a rendszerben kell meglennie minden kérésnek/válasznak és erről menjen értesítés emailben.
És a modulok amit érdemes megnézni szerintem:
webform - így lehet űrlapot kitölteni (ajánlatkérés)
rules, messaging, notification - ezeket érdemes az automatizálások miatt
Lippai Ádám
young element
szeretjük a kihívásokat:-)
Nagyon köszönöm a segítséget, tanácsokat! Igyekezni fogok mielőbb kipróbálni a javaslatokat!
Miki
ha webform
Ha webform megfelel, akkor ahhoz letezik webform2pdf modul amivel lehet pdf-et csatolni a kikuldott levelhez.
---
http://drupalaton.hu
webform 6.x-3.1-beta6 + webform conditional 6.x-1.x-dev
a két modullal tk. tökéletesen meg lehetne oldani a feladatot. Az egyetlen problémát a következő dolog okozza. A "felelős beszerzők" kiválasztása select fileddel történik, és a választás meghatároz egy-egy e-mail címet (dependent fieldként). A probléma ott van, hogy hiába állítom be az e-mail mezőknél a default értékeket és állítom "non-editable"-ra, mert ha a felelős beszerzők között (tehát dependent field) váltogatok, akkor a második változtatás után eltűnik a hozzá tartozó e-mail mezőbe beállított default érték. Ez egy "bug" lehet? Van esetleg ötletetetk, hogyan lehetne javítani?
Miki
Dev
Ket fejlesztes alatt allo modulra epitkezel. Azzal tisztaban vagy, hogy ezek a modulok barmikor "fejre allhatnak", mert a fejlesztes korai stadiumaban vannak?
---
http://drupalaton.hu
Jó kérdés :) webform
Jó kérdés :)
webform 6.x-3.1-beta6 + webform conditional 6.x-1.x-dev
Egy éles rendszert nem érdemes dev státuszban levő modulra építeni, főleg úgy, hogy ez adná a magját.
Gazsesz
Tisztában vagyok vele,
de sajnos a számomra szükséges webform conditional még csak dev státuszban létezik. Úgy tűnik, más irányban kell elindulnom...
Miki
menni fog:-)
Köszönöm gazsesz! Az általad ajánlott
casetracker
- comment uploqad
- conditional fields
- messaging és
- notifications modulokkal tényleg meg lehet valósítani! Már majdnem készen vagyok:)
Miki
Örülök, ha tudtam segíteni.
Örülök, ha tudtam segíteni. :)
Gazsesz
már csak egyetlen probléma-cck node reference
Az ajánlatkérő "rendszerem" alapját a casetracker modul adja, Gazsesz iránymutatásai alapján. A projekten belül az egyes "ügytípusok" az egyedi ajánlatkérések. Az ajánlatkérés tartalomtípuson belül node referecne-vel hívatkozom az illetékes beszerzőkre(legördülő listával lehet választani), amely tehát egy külön node(Beszerzők). A beszerzőknek természetesen több "fieldjük" van (e.mail, tel, fax stb). Rules modullal triggered rulesokat hoztam létre, amelyek különböző feltételek (direkt ajánlatkérés vagy beszerzés stb) teljesülése esetén különböző e-maileket küldenek. Az e-mailek szövegét Tokenekkel konfigurálom. Egyetlen problémám, hogy a nodereferencével megadott beszerzők esetén tokennel csak a Beszerzők tartalom cím mezőjét tudom megadni, a többi mező "nem jön át". A tokenek között persze szerepelnek a Beszerzők mezői, de ezek a nodereferencevel való hivatkozás után nem kapnak értéket. Érthető ez így? Van valakinek ötlete?
Miki
Adj hozzá egy olyan
Adj hozzá egy olyan operationt, hogy tartalom betöltése. Ha ott a referenced node-ot beállítod, és betölti, akkor onnan már a tokenjei is elérhetők lesznek.
----
Rájöttem, miért kérdezek olyan ritkán a drupal.hu-n. Amíg szedem össze az infokat a kérdéshez, mindig rájövök a megoldásra.
köszönöm, ez bejött!!
Köszönöm, ez tényleg megoldotta a problémámat! Kész az ajánlatkérő rendszerem:-)
Miki
Gratulálunk! :)
Gratulálunk! :)
Lippai Ádám
young element
Fájl csatolása e-mail-hez
Még egy problémám azért akadt...sajnos....Az Ajánlatkérés tartalomtípusomon belül létrehoztam egy Fájl típusú Csatolt állományok c. mezőt. Azt szeretném, ha a Rules +Token modulokkal létrehozott ajánlatkérő e-mailekhez csatolni tudnám a fájl(oka)t. "Googliztam" az ügyben, a Mime Mail-t modul kerül szóba ebben a témában, amit használok is, de nem jöttem rá, hogy lehetne ezt megoldani? Bármilyen segítségnek nagyon örülnék!
Miki