Sziasztok!
Nekem egy érdekes problémám lenne. Nem tudom, hogy ez másoknál is így van-e vagy csak nálam. A google webmaster tools account-omban meg tudom nézni az oldalamról a top200 kulcsszót amire megtalálnak. ( http://dedge.hu az oldal) Az lenne a problémám, hogy a google ugye úgy látja az oldalt mint egy be nem jelentkezett felhasználó, azaz ott van a "regisztrálj..." reklámszöveg, illetve a "bejelentkezés, jelszó, felhasználónév, készíts új felhasználót" stb... szavak. Ha megnézem a top200-as listát, akkor az oldal neve után az első 20-30 szót azt ezekből a szavakból szedi össze, mivel ugye minden oldalon ott van.
Kérdésem: lehet-e valahogy szűrni ezeket a szavakat, hogy ezeket ne mint hasznos tartalom lássa a google, illetve a többi kereső, hanem a hasznos kulcsszavak legyenek elöl (tutorial, photoshop, képszerkesztés stb...)?
A top 200 nem ezt jelenti
Szerintem ennek semmi problémája nincsen. Hiszen minden más hasonló oldalon is ott vannak ezek a kulcsszavak. De ez miért baj?
Nagy Gusztáv
igazából nem vagyok nagy szakértő
de nekem szimpatikusabb lenne, ha a megcélzott kulcsszavak lennének elöl a listán :)
ui: viszont ebben az esetben ha nem számít szerintem törölni is lehet a témát
az a top 200 nem az a top 200
erre a top 200 -ra gondolosz?
http://img.skitch.com/20091024-qxy3ccxm7h4xr3qtt7k7pik92x.jpg
ez nem azon szavak listája amikre legtöbbször megtalálnak téged, hanem azoké, amiket a legsűrűbben lát a crawler az oldaladon. azt a listát ami azt mutatja mire keresnek leggyakrabban mikor téged megtalálnak, a 'top search queries' alatt láthatod. (praktikusabb ezt egyébként google analyticsben követni mert ott sokkal részletesebben láthatod azt)
a probléma ettől még valós és nyilván sokkal jobb lenne, ha a hőn áhított szavaid szerepelnének gyakrabban az 'elfelejtett jelszó' -nál ;)
ezt úgy tudod elérni, hogy az oldalsávokat a html végén írod ki. elöl a tartalom legyen. a pozíciókat amiket ember lát, azt cssel alakítod ki. a tpl.php a robot számára kell, hogy érthető, hangsúlyos legyen, ő pedig fentről lefelé olvas és ami előbb van az fontosabb. (kb)
próbáld ki a zen sminket és nézd meg ő hogyan csinálja ezt. (negatív margókkal operál, nagyon elmés)
-
clear: both;
azt én jól tudom, hogy ezek a szavak nem azok a szavak (:
Hát nálam van 1 blokk ami regisztrációt reklámozza, illetve maga a bejelentkező blokk. Ez a kettő az ami legelőre ugrik a szavak listáján. A gond ugye ott kezdődik, hogy én css-hez meg php-hoz nemigen értek, így nem nagyon tudom ezeket hogyan tudnám megvalósítani. Illetve szerintem, hogy egy adott blokkot a kódban hátrébb írva helyezzünk el szerintem nem is nagyon adódik lehetőség.
melyik sminket használod?
mi van a page.tpl.php -ban?
-
clear: both;
lehet nem kéne azt ide 1az1ben bemásolni
szóval majd szerintem valahova kirakom, ha fontos. Amúgy a Colorpaper smink egy általam módosított verzióját használom. (css meg képek változtatva)
fura, szép sorba van
úgyhogy akkor passz. de érdekel a megoldás ;)
mondjuk milvel így minden oldalon h2 -vel ott van, hogy regisztráció, ezért lehet, hogy elég fontosnak gondolja azt a robot.
-
clear: both;
hákettő
A stílus szerinti nagyobb betűméret és hasonlók számítanának google-nek? Ez esetben viszont lehetne okoskodni (: - csinálok egy kísérletet: valahova szép nagy betűkkel kiírom fölülre a megcélzott kulcsszavakat és nézem, hogy előrébb kerülnek-e a listán.
Ideje lenne a Google ajánlásaival megiskerkedni
http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2009/06/seo-starter-guide-now...
Nagy Gusztáv
na pont ez az
a h2 nem azért van, hogy ami "naggyal kell" azt írjad vele. hogy valami nagy e vagy kicsi, piros e vagy zöld, tökre nem érdekli a robotot. h2, azaz heading 2, mondjok "fontos 2".. elvileg ezzel írod a második legfontosabb dolgokat. h1 -el meg a legfontosabbat ugye. "em" -el nem azt írjuk ami dőlt. az csak alapértelmezés szerint dőlt. "em" azaz emphasized, kiemelt, hangsúlyos. folyószövegben használod azokra a szövegrészekre amik fontosabbak a többinél. hogy dőlt e vagy villogó piros, az majd a cssben eldől és a robotot totál nem érdekli, nem is látja. (nincs szeme)
-
clear: both;
szemantikus HTML és CSS
Azt hiszem, szemantikus HTML és a CSS tájékán lenne érdemes olvasni a kérdezőnek, mert a legalapvetőbb (és egyben legnagyobb eredményt hozó) SEO az, ha normálisan van elkészítve az oldal.
Választ szeretnél? - Új kérdés, új téma - Tesztoldal - Trollkezelés - Frissítés
Annyi keresőoptimalizálási lecke van a neten
csak keresni kell egyet. Elolvasni, és kész. Ingyenes seo tanfolyamok is vannak. 7 lecke és mindent tudsz (és tényleg).
Fel kell tenni a seoquake kiterjesztést firefox-ra, az meg tudja mutatni azt, amit a google "lát", még ha nincs is szeme...
Azon felül: Egyedül a tartalom számít. Ha a tartalom jó, érdekes, rendben frissül, akkor benne lesz a google-ben, mert a google elemi érdeke a jó keresési találatok biztosítása.
Van néhány ökölszabály, amit be kell tartani, és tartalmat kell szolgáltatni.
--
Szabó Dénes - Internode.hu - Munkára fogott weblapok
Én úgy emlékszem, hogy a
Én úgy emlékszem, hogy a webhely beállítások / webhely információk / küldetés részben megadott szöveget mutatja a google a keresés után. Ha ez ki volt töltve akkor is ezt látja ha a sminkben megadod, hogy ez a rész ne látszódjon. (persze ez csak majd a következő indexelésnél lép életbe)
nagyon elmentünk másfelé
Szerintem olvastam a neten fellelhető SEO-s doksik 60%-át mielőtt belevágtam volna a dologba, de most nem erről van szó. A lényeg az lenne, hogy hogyan lehet az oldal bizonyos részeit a forráskódban (mert így látja a google az oldalt - http://kepfeltoltes.hu/091030/googlebot_dedge_www.kepfeltoltes.hu_.jpg ) előrébb vagy éppen hátrébb helyezni anélkül, hogy maga az oldal megváltozna. Erre kellene megoldást találni.
Ui: Nagyon jól tudom, hogy milyen tag mire való, tisztában vagyok ezekkel a dolgokkal. A keresőrobotok pedig nyugodtan gondolhatják -nek a "Photoshop, 3DSMAX... tutorial" kiírást. :)