Egy ideje már projekt-managment eszközt keresek. A feladat váza egyszerű: Vannak projektek, azokhoz tartoznak feladatok, amelyek elvégzését emberekhez lehet rendelni. A feladatoknak állapota van (pl. nyitott, folyamatban, lezárt), lehessen különféle listákat készíteni a feladatokról pl. a feladatok állapota, vagy a hozzárendelt személy alapján, illetve Szeretném, hogy ne csak szoftverfejlesztési feladatokra legyen hatékonyon használható.
Hogy az élet bonyolultabb legyen, olyan eszközt keresek, ami Drupal alapú, abból is lehetőleg a hetes verzióval működjön. Nyilván többen azt gondolják most, hogy felesleges a Drupalt „erőszakolni” mindenhova, amikor erre remek ingyenes célszoftverek vannak (pl. Trac, Redmine, Mantis), és akár igazat is adnák nekik, viszont mégsem tudok. Egyrészt ezeknek a szoftvereknek néha (számomra) extra követelményeik vannak (pl. Python vagy Ruby programozási nyelv), másrészt pedig ha nem elégszem meg az alaprendszer szolgáltatásaival és valamit módosítanék, akkor ott vagyok, ahol a part szakad: Egy új rendszer működésébe kell beleásnom magam. Pont ezért esnek ki a különféle online szolgáltatások is, bár ott a módosítás szinte lehetetlen is. A Drupal 7 a Field API-val még egy olyan extra lehetőséget is megad, amivel könnyedén csatolhatok kiegészítő adatokat az egyes elemekhez.
Nos nézzük, miből élünk, segítségül van egy szép listánk.
Az első két versenyzőt csak az érdekesség kedvéért teszem ide:
- Open Atrium
- Case Tracker
Drupal 6 alapú környezet, főleg intranetes célokra. Az elemei jól integráltak, talán túlságosan is. Tartalmaz több olyan funkciót, amelyre nekem nem lesz szükségem (pl. csoportok, üzenőfal, blog), további probléma még vele, hogy a Case Trackerre épít.
Elég népszerű feladatkezelő modul (jelenleg 3904 oldalon használják) és biztos sokat tud, viszont a commitok listája alapján gyakorlatilag halott, az utolsó érdemi fejlesztés 2011 januárjában történt és azt sem igazán látom, hogyan lesz ebből Drupal 7-re valami. Szóval felejtős.
Szerencsére azért nem olyan siralmas a helyzet.
- Support Ticketing System
- Storm
- Project / Project issue tracking
- Végül ott van az lehetőség, hogy magamnak összerakok egyet. :)
Nem rossz, sőt. Nincs túlbonyolítva, feltelepíted, bekapcsolod és használod. Képes grafikonokon mutatni a feladatokkal kapcsolatos adatokat, a feladatokhoz rendelt személyek alapértelmezetten nem látják egymás ügyeit, email-küldés a változásokról, beépülő modulok, stb.
A hátránya viszont, hogy a projektet nem entitásként kezeli, vagyis kiegészítő információk nem rendelhetőek hozzá, egyedi listák készítését nem támogatja a Views modullal, a feladathoz rendelt tulajdonságokat csak az adatbázisban lehet állítgatni (pl. státusz, priorítás), igaz ezek némi modulfejlesztéssel orvosolhatóak: Száz entitást, ezeret!
Ez egy nagyágyú, némi CRM eszközökkel felvértezve. Képes a csoportok és ügyféladatok kezelésére, számlázási információkat kezelhetünk vele. Kb. eddig jutottam vele, mert Drupal 7 alatt nem sikerült használhatóan életre keltenem. További probléma még ezzel a két eszközzel, hogy nem igazán érzem azt, hogy beépülnének a Drupal logikájába. Ez igazán a Storm-nál jön ki, ahol semmi sem mező, minden fixen a rendszerbe kódolt. Persze némi modulfejlesztéssel ez is orvosolható lenne, de akkor már inkább a Support modullal próbálkoznék.
A drupal.org saját feladatkezelője, bár az adatlapon nem látszik, de van már használható Drupal 7-es portja. Jelenleg erősen fejlesztés alatt áll és úgy érzem, hogy erősen szoftverfejlesztés-centrikus, több Drupal specifikus dologgal. Viszont itt találtam egyedül beépített lehetőséget a feladatokra való egyszerű hivatkozásnak, jól integrálódik a Drupalba: mezőket használ, Views alapú listákat használ.
Hiszen tartalomtípusokkal és mezőkkel könnyen tudok különféle adatot tárolni, Views segítségével a listák elkészítése sem lenne nehézkes, a Workflow modullal kezelhetem az egyes állapotokat, Rules-zal akciókat hajthatok végre, viszont időben ez igényli a legtöbb munkát…