Digitális táblaképtől az iskolai tartalomkezelő rendszerig

bedof képe

A TIOP 1.1.1 képzések inkább csupán eszközhasználati tudás kialakítását célzó foglalkozások tudtak lenni. E feladat mellett, - a rövid idő okán - csak kevés idő jutott a megszerzett tudás, gyakorlat továbbgondolására.
A korlátozott időkeretben mégis sok lehetőségről szó esett. Egyetlen példaként nézzük a digitális pedagógiának egy apró szeletét, amellyel a kollégák foglalkoztak, továbbgondolva az interaktív táblák gyakorlatát.
A digitális táblákkal a legegyszerűbb esetben táblaképeket készítünk. Hasonlókat, mint ahogy a hagyományos módon a krétás táblákkal is tesszük. A krétás táblák esetén a táblaképeket a gyerekek a füzetükbe - úgy ahogy - reprodukálják (leírják), így viszik tovább (haza), a délutáni (otthoni) tanulás segítésére. Vajon a digitális táblán készült táblaképek esetén is szükség van a táblaképek füzetbe másolására? Milyen más módon juthat el a gyerekekhez az órai táblakép, vagy más használt digitális tartalom?

tovább