Trigger, Workflow, Rules

hu0882 képe

A következő problémába ütköztem: adott egy "Ajánlatkérés" tartalomtípus, amelybe különböző kategóriák (építőanyag,autó-motor,...stb.) szerint lehet tartalmakat, ajánlatkéréseket beküldeni. Azt szeretném megvalósítani, hogy a regisztrált felhasználók egy (vagy több) az általuk kiválasztott kategóriába történő új tartalom beküldéséről automatikus e-mail értesítést kapjanak. Az RSS egy alternatív megoldás, de én mindenképp az e-mail értesítést szeretném megvalósítani. Ismerkedtem és próbálkoztam a Triggerrel, valamint a Workflow és Rules modulokkal, de sajnos nem értem el a kívánt célt. Ezekről a modulokról, és főleg az összehangolásukról nem sok anyagot találtam a neten, viszont annyit sejtek, hogy "itt van a kutya elásva". Meg lehet ezt valósítani programozás nélkül? Csak annyit sikerült elérnem, hogy egy ajánlatkérés beküldésekor nekem küld e-mail értesítést a rendszer, de ez nagyon messze van a kívánt céltól....
Az ötleteket, segítséget előre is nagyon köszönöm!

Üdv.: Kovács Miklós

Melyik modulhoz, modulokhoz kapcsolódik a téma?: 
Drupal verzió: 
buda képe

A Rules modullal tudod megoldani ezeket az egyedi eseményeket.

1. Triggered rules -> Add a new rule
2. Label: amit akarsz | Event: Node/After saving new content -> Save changes
3. Add a condition -> Node has type: itt válaszd ki azt a tartalom típust, amely beküldése után levelet akarsz küldeni a létrehozójának
4. Add an action: System/Send a mail to a user (ezt akkor válaszd, ha csak 1 felhasználónak akarsz levelet küldeni. Maradjunk első körben ennél a variációnál!)
5. Recipient: Content's author | Sender: nem kell kitöltened, ha már megadtál email címet a drupalnak a megfelelő helyen | Subject: amit akarsz | Message: itt a saját szövegeden kívül token-eket is felhasználhatsz, amelyeket az oldal tetején találsz majd (Token replacement patterns)

Amennyiben csak akkor akarsz emailt küldeni a beküldőnek, ha a tartalom új (tehát nem csupán módosították), akkor még egy feltételt meg kell adni a Rules-nél, mégpedig ezt: Node/Content is new.

Remélem jól értelmeztem a problémát(?)

0
0
hu0882 képe

Köszönöm a válaszodat! Az az igazság,hogy ez így nagyjából nekem is összeállt, de egy kicsiit többet akarok. Ne csak egy értesítő levelet küldjön a rendszer, hanem konkrét tartalmat, az "Ajánlatkérés" tartalomban lévő kiválasztott CCK mezőket. (A Tokenekkel nem vagyok tisztában, lehet hogy ez a megoldás, de most sajnos még egy ideig nem tudom kipróbálni...) És ne csak az adminnak, vagy a tartalom beküldőjének küldje, hanem azon regisztrált felhasználóknak (és csak nekik) akik az adott kategóriába beérkező tartalmakra feliratkoztak. Nem tudom, mennyire világos ez így...

0
0

Miki

buda képe

Ha nagyon sok van, akkor kicsit gondolkodnom kell a megoldáson, de kevés számú esetén van egy ötletem erre.
Mivel oldottad meg ezt a feliratkozást?

0
0
hu0882 képe

Köszööm,nagyon jó lenne.... Az az igazság, hogy még nem oldottam. Úgy gondoltam, hogya regisztrációs űrlapra szúrok be egy Content Taxonomy Fields-et. amely tartalmazza a választható kategóriákat.

0
0

Miki

buda képe

Na de mégis hány ilyen kategória lenne nagyjából???

---

Egyébként a regisztrációs űrlapra nem tudsz csak úgy beszúrni content taxonomy field-et... legalább is tudtommal nem lehet ott ilyeneket felhasználni. Ha teljesen egyedi regisztrációs form-ot akarsz, akkor ahhoz pl. a Content Profile kell. Én ezt szoktam használni. Így már bármilyen cck mezőt fel tudsz használni.

0
0
hu0882 képe

Igen, bocs a pontatlanságért, a Content Profilet +Content Prifile User Registrationt használom. Ez biztosítja, hogy content taxonomy field-et tudjak elhelyezni a regisztrációs űrlapon. Ezt egyelőre arra használom, hogy a regisztrált felhasználók(cégek) ki tudják választani a rájuk jellemző "tevékenységi köröket". Az említett ajánlatkérési kategória szótárja meg van már, 16 szülő és kb. 100 gyermek kifejezés van benne.

És ha már a regisztrációs űrlapnál vagyunk...Van esetleg ötleted arra, hogy hogyan lehetne megoldani a következőt?
A regisztrációs űrlapon a felhasználónév és email cím alatt checkbox-al lehetne választani, hogy cégről vagy magánszemélyről van szó, és választástól függően más-más CCK-mezőket kelljen kitölteni a regisztrálónak, és ezáltal különböző csoportba is kerüljenek. Valahol már olvastam erről, de most sehogy sem találom...

0
0

Miki

hu0882 képe

A Token telepítése egészen új megvilágításba helyezte számomra a Triggered rules használatát. Nagyon tetszik, számtalan eddig - programozás nélkül - megvalósíthatalannak tűnő feladat nyert értelmet számomra. Bár az is igaz, hogy3 óra próbálkozás után a fenntiekben vázolt két problémafelvetés egyikét sem sikerült megoldanom, de legalább látom a fényt az alagút végén, és azért ez is valami.....:-)

0
0

Miki

buda képe

nem lesz szerintem egyszerű dolgod, ha ezt mind össze akarod hozni. tuti megoldással nem tudok szolgálni mindenre, csak egy lehetséges irányt tudok megadni.

Termék kategóriákra történő feliratkozás:
Localhost-on kipróbáltam és működik a dolog. A próba alanya a Notifications modul volt. Ezzel fel tud iratkozni a user sok mindenre, de ami most neked kell, az a taxonomy term opció. Egy, de akár több szótárat is megadhatsz, amelyekre feliratkozhatnak. A feliratkozást követően bármilyen új tartalom beküldésekor, amelynél az adott szótár elem lett beállítva, kap értesítést levélben.

Kell hozzá jó néhány modul még, amelyeket úgy látni fogsz majd telepítés közben.

Egyedi regisztrációs lap:
Biztos van sok megoldás, de nekem most 2 jut eszembe. Az egyik az, hogy valakivel íratsz egy olyan modult, amely segítségével teljesen egyedi regisztrációs form-ot lehet összehozni. A másik pedig a Profile Setup és a Pageroute modulok kombinációja. Ezekkel tudsz - ha jól értelmeztem a modulok leírását - több lépcsős regisztrációs folyamatot létrehozni.

Reménykedj benne, hogy egy nálam jóval gyakorlottabb ember is hozzászól ehhez a témához... hátha több segítséget tudnak nyújtani nálam.

0
0
hu0882 képe

Nagyon köszönöm a segítséget!

Az egyedi regisztrációs űrlapot aboros jótanácsának köszönhetően a conditional_fields modullal sikerült maradéktalanul megoldanom.

A Notificationt és a hozzá kapcsolódó rengeteg modult is feltettem, sikerült is nagyjából konfigurálni. Azt már elértem, hogy a regisztrált felhasználó fel tud iratkozni a kívánt taxonomy termre és erről e-mail értesítést kap. Ezt azonban csak a tartalmak közt böngészve, az adott kifejezéshez kapcs. tartalom/tartalmak oldalának alján lévő linkre kattintva tudja megtenni. Ez nagyon jó, de én még szebb megoldásra áhítozom..Azt szeretném, ha egy külön űrlapon tudná bejelölni a szótár azon kifejezéseit, amelyekhez kapcsolódó tartalmak érdeklik. Van erre valami ötleted, vagy ez már tényleg programozás....?

0
0

Miki

buda képe

A "saját adatok"-ra (my account) kattintva látni fogsz egy "Értesítések" fület. Ha oda is kattintasz egyet, akkor az új menüpontok között lesz egy "Feliratkozás hozzáadása" link. No ez kell neked. Ott lesz egy link "Jelölők" felirattal. A szükséges kategóriákat itt tudja megadni a felhasználó.

Ha ennek az űrlapnak a linkjét kiteszed valamilyen menübe, mondjuk a navigációba: /user/???/notifications/add/taxonomy, akkor egész használható lesz a dolog.

0
0