Tartalomszervezési kérdések

nevergone képe

Sziasztok...!

Tartalomszervezésben kérném a tanácsotokat, hogy milyen módon lehetne ezt szebben, jobban és használhatóbban véghezvinni.
Az egyik általam készített és karbantartott honlap két aloldaláról lenne szó, a kérdés szinte teljesen azonos: Filmkedd és Egyetemi ifjúság.
Mindegyikbe fél évente kerül fel új tartalom, eddig a filmkeddnél egyszerűen beírtam a tartalom elejére, ami elég csúnya, nem lehet az egyes féléveket közvetlenül linkelni (anchorral megoldható lenne), illetve szeretnénk a féléves programokhoz több információt, adatot is megjelentetni (akár visszamenőleg is), ami a későbbiekben átláthatatlan "spagetti-oldallá" tenné a lapot.
Az egyetemi ifjúságnál könyvlapokkal oldottam meg, az egyes félévek külön könyvlapokra kerültek, az nyitólapra pedig került egy elég "sutácska" bevezető-szöveg. Ez már talán jobb ötletnek tűnik, viszont úgy érzem, hogy még mindig nem az igazi.
Ezt a két aloldalt szeretném könnyebben kezelhetővé, átláthatóbbá tenni úgy, hogy jobban illeszkedjen a Drupal szellemiségéhez, nem utolsó sorban pedig örülnék annak, ha a "tartalmi felelős" (aki nem informatikus) tudná szerkeszteni és kezelni ezeket.
A kérés csak annyi volt, hogy az aktuális félév programja mindig elérhető legyen ezen a két linken, és a többi is "ott legyen valahol".

Köszönöm az ötleteket, az oldalt egyelőre Drupal 5.x hajtja, Views modul van más okból, de szeretném száműzni. :)

szikar képe

Csak egy apró ötlet: CCK-val csinálsz egy filmkedd tartalomtípust, majd ez alá felveszel egy félév mezőt, és a többi információt, amit meg szeretnél jeleníttetni. A másik aloldalnál hasonló megoldást látok járhatónak.

0
0
nevergone képe

Szia...!

Az általad felvázolt ötlet is lehet egy megoldás, köszönöm. CCK -t használ az oldal, és nem is tervezem a lecserélését.

0
0
nevergone képe

aboros képe

"szeretnénk a féléves programokhoz több információt, adatot is megjelentetni"
ez pontosabban mit takar?

nekem a könyves megoldás tűnik a legegyszerűbbnek és az a tapasztalatom, hogy általában azt könnyen fel is fogja a szerkesztő, mert nagyon hasonlít neki a lokálban már megszokott mappaszerkezetre. minden félév egy könyvlap, viszlát. nyilván, a "sutácska bevezető" az probléma, ezt viszont a szövegírónak kell tudni megoldani valahogyan. (tartalom nélkül nincs weblap, szöveget írni fontos dolog) nem láttam viszont, hogy kitetted volna a könyv navigáció blokkot, azzal lesz az igazi, vagy van valami oka, hogy nem tetted ki?

persze lehetne még a végtelenségig bonyolítani, mondjuk a filmkeddet úgy felépíteni, mintha képgaléria lenne, csakhát ez filmgaléria, vannak a keddek, minden keddhez egy film tartozik aztán ezek a keddek egy félév tartalomra hivatkoznak node reference -el és abban rendezed a megjelenését egy félévnek, aztán ezeket a féléveket helyezed el valamilyen megoldásssal egy lapon, mondjuk views -al. :)
taxonómiával is meg tudod ugyebár oldani, hogy a valamilyen szempont szerint egybe tartozó tartalmakat megjelöld, ez lehet akár a félév is, nem tudom, hogy mi a "több információ" amit meg akarsz még jeleníteni, de mondjuk a filmekről gondolom leírások, azokat lehet címkézni is, hogy melyik félévi programban szerepelnek. bár ez sem egyszerűbb, mint a könyvlapok. :)
lehetne date+calendar modulokkal is operálgatni, a filmleírásoknak dátum mezőt adni és aztán szintén a views -al, akár argumentumokkal lekérni egy adott félév programját..

könyv modulnál egyszerűbb és mégis jól használható megoldást nem tudok.

0
0

-
clear: both;

nevergone képe

ez pontosabban mit takar?

Alapvetően semmi különleges extrát, képeket, esetleg az egyes félévekhez/eseményekhez letölthető tartalmakat. A taxonómiát be lehet vonni a játékba, viszont a Views -től megválnék, és amúgy sem látom értelmét túlbonyolítani, hiszen a fő szempont a használhatóság.
Annyit felvetettek még, hogy jó lenne, ha a nyitó hozzászólásban írt két link mindig a legfrissebbre mutatna, de én nem látom ennek értelmét, hiszen az félévente amúgy is változik.

0
0
aboros képe

félévenként van egy taxonomy term, egy node mindig 'sticky' ez lesz legfelül az összefoglaló, alatta pedig az események vannak, annyi van, hogy úgy kell őket sorba beküldeni, ahogyan majd lesznek időrendben és kész. aztán ezekhez már lehet képet csatolni ahogy bármilyen nodehoz, meg csatolmányokat is, meg kommentelni lehet, meg ilyesmi.

vagy nem taxonomy, hanem node referencel hivatkozgatsz a félévi összefoglalóra az eseményekből, meg az eseményekre az azokhoz kapcsolódó akármi sztorikból, képgalériából, nemtudommiből. ez hamar macerás lesz, ha sok a tartalom.

akár azt is lehet, hogy a fórumot alakítod át úgy, hogy minden félév egy fórum, abban lehetnek témák, hogy előadások, letöltések, képek, nemtudommi. :)

vagy nem tudom, csak gyorsan gépelek. :)

0
0

-
clear: both;

thamas képe

Hogy mivel szervezheted a tartalmat arra kaptál már egy halom ötletet.

Én csak annyival toldanám meg, hogy azt döntsd el, mi a legkisebb önálló tartalmi egység – az legyen egy node (tetszés szerint CCK-val "színesítve")! Utána azt kell eldöntened, hogy mely node-ok tartoznak egy csoportoba, aztán a csoportokról, hogy azok közül melyek tartoznak egy nagyobb csoportba, s így tovább. Aztán jöhet a book, a taxonomy, a node reference stb.

0
0

Üdvözlettel:
Hajas Tamás