Előre is köszönöm, ha valaki segítene.
Már ismerkedem a drupallal, vagyis feltelepítettem, és látom, hogy nagyon sok mindent tud, de alapvetően nem tudom, hogy az én problémámra hogyan tud megoldást nyújtani.
Tehát az lenne a kérdésem, hogy tud-e a drupal egy olyan rendszert készíteni, ami:
-egy több szintű mysql adatbázisra épülő nyilvántartást kezel
-ehhez beviteli, szerkesztési, törlési, lista és keresési űrlapokat készítenék
-tudnék képeket feltölteni az adott űrlapmezőknél
-több nyelvű, egy fix helyen lévő nyelvválasztóval váltja az oldal tejles egészének, tehát a keretek és a tartalom nyelvét, ebbe beleértve az űrlapokat feliratait is.
a nyelvek kezelését a tartalomnál úgy képzeltem el, hogy egy fordítás táblában tárolnám az aliasokat, valamint ezekhez az adott nyelvnek megfelelő fordítást.
mennyit kell ezekhez kódolni kézzel, és mennyit lehet a drupal kényelmes felületén megvalósítani.
A kérdésem továbbá az lenne, hogy ezeket a funkciókat mely modulokkal tudom megvalósítani, valamint ezekhez, vagy a rendszer teljes általános működéséhez található-e valamiféle magyar leírás.
Köszönöm
lehetséges
Node formájában tudod kezelni a nyilvántartásodat, CCK segítségével tetszőleges mezőket definiálhatsz a node-ok számára. Az űrlapok ezzel készen is vannak. A többnyelvűsítést az i18n (internationalization) modullal tudod megtenni, ez kezeli a tartalmak és fordításaik kapcsolatát.
Próbáld ki, és ítéld meg magadnak, hogy az egyéni igényeidhez mennyit kell még programozni.
lehet, hogy teljesen el vagyok tévedve?
Kedves Gábor!
Köszönöm a választ.
Bevallom, hogy teljesen hiányosak az elméleti alapjaim a drupallal kapcsolatban. feltettem a cck modult, ahogy a telepítési leírásban szerepelt. készítettem is vele egy próba content type-ot, amiben egy text fildet tettem. Amikor a create content menuponttal az elkészített új content type tipusú tartalmat készítettem, akkor kaptam meg az űrlapot, amiben kitölthettem a textfildet. Az így elkészitett tartalom nem admin nézetben már nem űrlapként látszik. pedig nekem arra lenne szükségem, hogy amikor egy felhasználó megjeleníti a lapot, akkor neki egy kitölthető űrlap jelenjen meg, amibe értékeket írhat be, majd a submit gombbal ezeket lementse egy adatbázisba, amit én építek fel.
szóval teljesen el vagyok tévedve? vagy valamit nagyon rosszul csinálok?
köszönöm.
közben rájöttem valamire
szóval, ami eddig hibázott, arra rájöttem, mégpedig hogy hogyan tudom a userekkel űrlapként láttatni a cck új node type-ját. azt csináltam, hogy engedélyeztem a create content-et, így kaptam egy olyan menüt, amiben a felhasználó be tud tartalmat küldeni. gondolom, hogy ha azt szeretném, hogy az adatok az adatbázisban jelenjenek meg, akkor itt bele kellene nyúlni a kódba???
ugyanis az jó, ha megvannak a beviteli űrlapok, de szeretnék különböző nézet oldalakat, kereséseket is definiálni hozzá, plusz a bevitt adatokat egy több táblából álló adatbázisba letenni. hol tárolja a drupal a beküldött adatokat?
további probléma, hogy elég szűk a beviteli mezők lehetősége, pl. szeretnék képfeltöltési lehetőséget, vagy olyan listboxokat, amelybe a listaelemeket adatbázisból húzza be.
továbbá hogyan tudom átírni a create content link nevét?
jó úton járok eddig? még mindig sok a kérdőjel...
jó út
Szerintem jó úton jársz. A create content menüpontból létrehozott tartalmakat a Drupal a node táblába menti elsősorban, aztán pedig tartalom típustól függően más táblákba is. Lásd a CCK modul által telepített táblákat.
A CCK további mezőkkel bővíthető. Az upload modul engedélyezése önmagában lehetővé teszi, hogy bármely általad beállított tartalom típushoz csatolhass fájlokat (nem csak képeket). További speciális mezők felvételéhez programozni kell, erre angol dokumentációt találhatsz a CCK körül, illetve lásd a mezőket megvalósító modulokat (egy csomót bekapcsolhatóvá tesz, amikor felteszed, lásd a modulok listáját).
Végül a create content link neve magyar felületre fordítva tartalom beküldés lesz. Ha angol webhelyt készítesz, akkor is bekapcsolhatod a locale modult, és egy új locale-t felvéve használhatod továbbra is az angol nyelvet, de átírhatsz bármilyen szöveget, ami nem tetszik. HOWTO: Creating a customized language set to replace Drupal terminology és HOWTO: Use a customized language set to change Drupal text and terminology
kezd derengeni...
köszönöm eddig is, viszont még rengeteg kérdésem lenne:
-az általam elkészítendő adatbázis úgy állna össze, hogy vannak laborok, minden laborhoz több vizsgálat tartozhat, és minden vizsgálatnak több paramétere lehet. tehát 1-n kapcsolatok vannak.
a gondom az, hogy ha egy user létrehoz egy labor tipust, akkor ahhoz neki utólag tetszőleges számú vizsgálat tipust kell hozzárendelnie. ezt meg is tudom oldani, ha a laborhoz egy többértékű "vizsgálat" node tipusú mezőt rendelek hozzá. viszont azt nem tudom, hogy az adott user csak az általa felvitt vizsgálatokat fogja tudni kiválasztani a listából, vagy az összes felvitt vizsgálatot. lehet ezt szabályozni?
-a fájlok feltöltésénél csak annyit látok elsőre, miután engedélyeztem az upload modult, hogy a tartalom beküldésénél van egy csatolás rész, viszont én szeretném nevesíteni ezeket a csatolásokat, vagyis mondjuk fájl feltöltést készíteni a labor elérési térképéhez, és a labor külső képéről, vagyis 1 node tipuson belül két külön tallózható és megvezéssel elátott mezővel...
-plusz, hogyan lehet keresni? bonyolult keresésekre gondolok, amik a táblák (vagyis a node tipusok közötti kapcsolatot is lekezelik)
Most hirtelen ennyi.
Lehet, hogy át kellene már ezt a hozzászólást helyezni egy másik topicba????
Üdv és köszi
saját felfedezés
A kérdéseid elindultak olyan speciális irányba, amit már csak magadnak fogsz tudni fefedezni. A CCK modult nézd meg jobban, mint ajánlottam, ennek keresési lehetőségeit, megnevezett csatolt mezők létrehozási lehetőségét és hasonlók.