a szakértő válaszol

d.pryke képe

Sziasztok!

Ti hogyan valósítanátok meg egy klasszikus "a szakértő válaszol" szolgáltatást egy Drupal alapú oldalon?
Tehát:
A weblap regisztrált látogatói (azaz bárki) kérdéseket tehetnek fel a weblapon, és egy kiemelt user (szakértő/jogász/orvos) válaszol.

A válasznak a kérdés alatt (vagy onnan elérhetően) kellene megjelennie.
A kérdéshez más nem írhat reakciót, csak a szakértő(k) (ellentétben egy fórummal)
Ha a kérdés addig nem jelenik meg, amíg a válasz nem érkezet meg, az csak hab a tortán. (a szakértő tudja "kiküldeni" az oldalra a kérdés-választ párt, mikor megválaszolta)
Ismer valaki olyan modult, amiből valami hasonlót ki lehet csikarni?
köszi!

Nagy Gusztáv képe

amit névtelenül is be lehet küldeni, de alapból nem közzétett, így csak a szakértő látja, amit akár ki is egészít a válaszával, majd közzétesz, kategórizál, menübe fűz stb.
A választ akár hozzászólásként, akár egy CCK mezőként el tudom képzelni. Talán inkább az utóbbi.

0
0

Nagy Gusztáv

d.pryke képe

hm, köszönöm! Az ötlet nem rossz, bár én picit természetellenesnek érzem, noha lehet, hogy ha jól van beállítva, akkor vígan működőképes a dolog.
Illetve hozzáférés szabályozásilag még nem látom tisztán, hogy hogy kell beállítani, hogy valaki csak "ne közzétett" írást tudjon írni, illetve csak egy témába. (mert más kiemelt felhasználók az oldalon cikkeznek majd, más (nem szakértői kérdés) témákban).
Az jutott még eszembe, hogy egy email üzenet sem ártana kérdés érkezésekor a szakértőnek. De van egy olyan érzésem, hogy ez egészen megbonyolítja.

0
0
Nagy Gusztáv képe

Ugyanis típusra be tudod állítani az alapétrelmezett "Nem közzétett" állapotát, a beküldőnek pedig nincs joga ezt a beküldéskor felülírni. A kategóriákat is csak a típusodhoz kötöd.
A többiek nem ezt a típust küldhetik be.
E-mail küldésre egy plusz modult érdemes küldeni, bár szerintem az RSS belövése sokkal szebb megoldás lenne.
Én ebben nem látok semmi bonyolultat :-)

Off: A holnapi előadásomhoz piszok jó példa ötletet adtál :-)
Ha szerencséd van, még ma éjszaka végigcsinálom a példát a jegyzet számára képernyőképekkel, majd szöveggel együtt :-o

0
0

Nagy Gusztáv

Nagy Gusztáv képe

A kipróbálás közben jöttem rá, hogy nem tudom egyszerűen megoldani, hogy a válasz mezőt csak a szakértő tölthesse ki, a kérdés beküldő ne is láthassa. Bár tippelek, hogy ezt meg lehet oldani külső modullal, vagy esetleg kis programozással. Ha próbáltad, akár máshogy is, érdekelne, mire sikerült jutnod.

0
0

Nagy Gusztáv

aboros képe

van ilyen kiegészítője a cck -nak! cck field permissions

...Using this module you can allow only registered users to have access to that field to create, update, and now view...

0
0

-
clear: both;

Nagy Gusztáv képe

Én se próbáltam, de jó lenne megcsinálnom a jegyzet, meg a későbbi hasonló példák miatt :-)

0
0

Nagy Gusztáv

d.pryke képe

Nem jutottam beljebb én sem sajnos, de a cck field permissions modullal még nem volt időm próbálkozni.

Esetleg egyéb megoldási javaslat a kiindulási feladatra, akár teljesen más vonalon elindulva, akár a fenti „bökkenő” megoldására?

0
0
aboros képe

most nem akarom mégegyszer idelinkelni, de a fenti "bökkenő" a cck field permissions modullal hibátlanul megoldható!

0
0

-
clear: both;

Pál úr képe

A faq modult nézted? Az nagyjából ilyet csinál...

P.

0
0
Képes Viktor képe

"egyéb megoldási javaslat a kiindulási feladatra, akár teljesen más vonalon "

D5: A workflow modullal megoldható, hogy a kérdésnek állapotai legyenek, és az állapottól függően férjenek hozzá csoportok. Az állapotátmenet-változások véghezvitele is csoporthoz köthető (ezt a jogot az adott szakértő kapja meg).

Kis segítség a beállításhoz: 2 definiált állapot: megválaszolatlan kérdés, megválaszolt kérdés; a tartalmat az Anonymous vagy Authenticated (vagy tetszőleges) csoport küldheti be, alapállapota megválaszolatlan. A megválaszolatlan kérdéseket csak a szakértők láthatják, és ők kezdeményezhetnek állapotátmenetet (miután megválaszolták a kérdést). A megválaszolt állapotú kérdést pedig már mindenki láthatja, nézetek listázhatják.

Közepes megoldásnak a Modr8 modul is megteszi, de az elég "unprofessional", mivel attól, hogy egy tartalom a moderálási sorban (még megválaszolatlan kérdés) van, és adott esetben emiatt nem listázódik az erre kialakított nézetekben (a publikus kérdés-válasz listában) attól még ha valaki tudja az adott kérdés node URL-jét, azt közvetlenül beírva a címsorba, hozzáférhet a tartalomhoz.

0
0

Képes Viktor - Macroweb