Sziasztok!
Problémám a következő: (Drupal 7.15)
- leveleket, hírlevelet stb. szeretnék küldeni, de nem a tárhelyről, hanem külső smtp szerverről (pl. gmail, ill. a domain MX rekordjában levő office365 fiókokról)
- a lehetséges köröket már végigfutottam: SMTP Authentication Support, PHPMailer...
DE: ha elküld egy levelet, mindig a Drupal domainjéről megy ki a levél, soha nem a megadott SMTP-ről. Ez azért probléma, mert bizonyos kiszolgálók spamnek veszik a leveleket, ill. egyáltalán nem engedik letölteni.
van valahol a Dripalban egy olyan beállítás, ami felülírja a modulok smtp beállítását?
Köszönöm a segítséget!
Melyik modulhoz, modulokhoz kapcsolódik a téma?:
Drupal verzió:
SMTP Authentication Support biztos nem jó?
Megnéztem egy korábbi D6-os oldalról küldött levelet, Gmailnél az "Eredeti megjelenítése" opcióval (ahol látszanak a metaadatok), amit én szintén az SMTP modullal küldettem ki, és ott van egy ilyen rész:
Received: from example.com
(most az example.com helyére nyilván az én egyik oldalam címét kell képzelni)
Nálad ez jelent gondot?
Csak mert korábban nálam is volt olyan para, hogy Spambe ment a levél, de akkor szerintem az volt inkább a probléma, hogy tartalmazott a levél olyan szövegeket, amitől tipikusan spam megjelölést kapnak ezek a levelek (volt az angol nyelvű oldalon egy nyereményjáték, aminél sorsolás is volt, és ha valaki nyert egy díjat, akkor arról küldtünk egy levelet, olyan tárggyal, ami azt is tartalmazta, hogy az illető megnyerte a sorsolást - na, gondolom ezekből a levelekből annyi van, mint a szemét, úgyhogy ez eleve spamnek minősült), mert más levelek meg hibátlanul kimentek: pl. azok, amiket a PrivateMsg modul küldött (hogy kaptál egy privát üzenetet XYZ-től), és az is az SMTP modullal ment ki, és nem került spambe.
Nem engedélyezett feladóként
vannak megjelenítve a levelek. Íme a Gmail metaadatai:
Pedig, ha jól működik az SMTP, akkor nem az IP.CI.M.EM ip-n levő szerverről kellett volna kiküldeni a leveleket, hanem az SMTP szerevr IP-jéről. Ha jól gondolom. És ezt nem csinálja.
Kovács Márk
A Received-SPF-nél és Authentication-Results-nál a gmail.com-os
A Received-SPF-nél és Authentication-Results-nál a gmail.com-os címnek kellene szerepelnie. Megnéztem az általam korábban SMTP-vel küldött leveleknél, és ott mind az [email protected] szerepel, az oldalamhoz kötődő cím csak a "Return-Path" és "Errors-To" résznél szerepel, máshol egyáltalán nem. Így a helyes szerintem, ezért is megy nálad spambe, mert a kettő nem stimmel. Tehát a feladó valamiért sztem nálad rosszul van beállítva.
Tudsz esetleg mutatni az SMTP modul beállításairól egy screenshotot, úgy, hogy kitakarod a szenzitív részeket? Csak hogy látható legyen, nálad hol van elrontva a dolog.
Most kipróbáltam 3 különböző
Most kipróbáltam 3 különböző SMTP Drupal modult.
1.) Swift Mailer
- 3 metódust kínál: Sendmail, PHP és SMTP
- az első kettővel jönnek a levelek (de a webszerver IP-ről)
- az SMTP-vel hibaüzenet (gmailes és ofiice365 SMTP-ről egyaránt)
2.) SMTP Authentication Support
- a levél eljön, de a metaadatok a szokottak:
- ha a Drupalban mindenhol a gmailes címemet állítom be levélküldőnek, akkor akövetkező az üzenet:
- tehát még mindig látszik a webszerver IP-je. Vagy ez normális?
3.) PHP Mailer
A beállítások mentése megtörtént.
Hát, szóval ennyi... Szerintetek, kihez forduljak? Illetve, ha a tárhelyszolgáltatóhoz, akkor mit mondjak neki, mit állítson át?
Kovács Márk
Én még mindig a 2.-ra lennék
Én még mindig a 2.-ra lennék kíváncsi, és egy screenshotra a beállításokról, a szenzitív adatok kitakarásával persze. Hátha ott feltűnik valami. Mondjuk én a korábban írtakat Drupal 6-nál használtam még, de az jól működött, nem volt ilyen hitelesítési para, és a küldőnél a gmailes cím látszott (mint írtam). Annak ellenére, hogy emlékeim szerint nem írtam át mindenhol a címeket, csak az SMTP Auth. beállításainál.
Screenshot
Az smtp beállítások azok, amiket az office365 megadott. És működik is (mert ha valamit nem jól írok be, akkor nem küld levelet...)
Kovács Márk
Gmailes címmel próbáld
Én mindvégig abban a hitben éltem, hogy Gmailes címmel szeretnéd ELKÜLDENI a levelet. Akkor ezek szerint csak annyiról beszéltél, hogy a Gmail spambe dobálja? Mert akkor totál elbeszéltünk egymás mellett. Az office365 beállításairól lövésem sincs.
Viszont a Gmaillel authentikálva tökéletesen kimennek a levelek.
Javaslom, próbáld ki a Gmailes címeddel authentikálva. Ahogy írja is, a Gmail a 465-ös portot használja SMTP portnak, SSL protokollal.
A felhasználóneved az [email protected] legyen, a jelszó meg az ehhez tartozó.
De ha ez nem opció, hogy Gmailes címről küldd ki a leveleket, akkor innentől átadom másnak a szót, mert az office365 beállításaival soha nem volt még dolgom.
Próbáltam gmailessel is :)
Amikor a gmail volt az smtp, akkor ezek a metaadatok jöttek:
Received-SPF: neutral (google.com: webszerverIP is neither permitted nor denied by domain of [email protected]) client-ip=webszerverIP;
Authentication-Results: mx.google.com; spf=neutral (google.com: webszerverIP is neither permitted nor denied by domain of [email protected]) smtp.mail=[email protected]
De ebben az esetben is a webszerver IP-je megjelent... A gmail egyébként nem dobja spambe, de jobban örülnék, ha megbizonyosodhatnék afelől, hogy végülis MELYIK szerver küldözgeti a leveleket... Ugyanis mindenféle korlátozások vannak (a gmailnél is) az egyszerre kiküldhető, napi kiküldhető leveleknél.
Kipróbáltam egyébként két másik (nem ingyenes) smtp-t is, de ott is megjelent a webszerveremIP-je.
Kovács Márk