Jó kiindulópont?

Füzi Péter képe

Szép napot!

Elefántbébi a porcelánboltban: ambíciózus siteadminisztrátorként (némi Mambo - Drupal admin gyakorlattal) kérdezem, mit érdemes végigolvasni először, hogy a szükséges alapismeretek meglegyenek. Drupal referencia, magyar nyelvű modulok elérhetősége - ezeket érzékelem fotosnak. Programozással most nem akarnék foglalkozni, csak a site-építés alapjaihoz keresek forrásokat.

Köszönet,
F. Péter

Fórum: 
Sweetchuck képe

Füzi Péter képe

... átfutottam Tamás oldalát, nagyon klassz. Ez stratégiai távlatokat képes kitölteni, de az induláshoz is nagy segítség - követni fogom. A szerzői háttér megvilágítását külön nagyra értékelem tőle.

Köszönöm az emelést!
Péter

0
0
Füzi Péter képe

Sziasztok,

5.6-os Drupal-hoz találok/lekérhetek valahol egy olyan ellenőrzőlistát, amely az ehhez a verzióhoz használható és lefordított (tehát magyarul is kommunikálni tudó) modulok nevét tartalmazza? A szelektáláshoz lenne rá szükségem, hogy milyen modulokból építsek CMS-t.

Megoldást keresek: tartalom hozzáférés kb. 6 csoport számára hozzáférési szint megadással; fotóalbum megjelenítés több nézetben, a fotók újrafelhasználhatóságával; események és eseménynaptár kezelés több idősík támogatásával; távlatokban kérdőív szerkesztés, kiértékelés (?); ezekkel fogok foglalkozni belátható időn belül.

Az is fontos kritérium lesz, hogy ezek a modulok vajon függetlenek-e a használandó sminktől, azaz sminkváltást gond nélkül tudnak-e kezelni, avagy választásuknál ilyen korlátozó szempontokra is kell gondoljak?

Köszi előre,
F. Péter

0
0
crt képe

Szia.

Még ha van is ilyen lista, nem tartom a lehető legjobb megközelítésnek ezt a módot.
Ha van egy feladat, akkor ki kell választani hozzá a legalkalmasabb/hibamentesebb modult, mert egy fordítást kevesebb erőfeszítéssel el lehet készíteni (vagy épp megkeresni, hátha létezik már), mint ami munkát beleölnél egy rosszul megválasztott (de magyarul tudó) modul használatába.

Az, hogy egy adott feladatot milyen modullal célszerű megoldani állandó kérdés itt a listán, de néhány támpont:

Tartalom hozzáférés: ha kategória szerint szeretnéd, akkor taxonomy_access, tartalmak, felhasználók szerint külön a node access vagy content access + acl.
Fotóalbum: image modul, cck + imagefield + views (erről itt egy kis videó angol nyelven: Maintainable Gallery), illetve van sok kifejezetten erre a célra készült galéria modul, ezen a fórumon is találsz információt néhánnyal kapcsolatban.

Eseményekhez pl. event vagy date + views + calendar, esetleg calendar nélkül csak cck-el.

Kérdőív szerkesztéséhez a pl. webform modul használható.

Itt találsz hozzászólásokat, hogy a fórumozók közül ki melyik modulokat szokta használni: http://drupal.hu/node/1914

Általában véve nem szokott probléma lenni egy helyesen elkészített sminkkel, de sok függ a megjelenített tartalomtól is.

Üdv: Zoli

0
0
Füzi Péter képe

Köszönöm Zoli,

hálás vagyok a részletező elirányításért: tulajdonképpen megírtad azt a checklist-et, amelynek összeállítását tervezem. Ez a kezdőnek kiváló orientáció. Sokdimenziós játék a Drupalozás, az elején elképesztő mennyiségű információt kell megismerni, rendezni és begyakorolni, hogy elképzeléseinket valóra válthassuk.

A magyar adaptáció azért merült fel bennem, mert -bár van programozói hátterem- az elején egyáltalán nem szeretnék modulfordításba bocsátkozni. A Drupál megismerése és begyakorlása így is, mondhatjuk egész embert kíván. Szinte biztos vagyok benne, hogy a modul adaptálás még egy egész embert igényelne :) - az időm pedig eléggé behatárolt.

Átnézem a jelzett modulok leírását és a hozzászólásokat is. Ezzel már biztos nem leszek döntésképtelen helyzetben.

Üdv nagy köszönet kíséretében,
Péter

0
0
Füzi Péter képe

Segítséget kérek.

Telepítettük a content access-t [és az ACL-t]. Átolvastam az elérhető leírásokat, és néhány hete gyűjtöm a tapasztalatokat velük. Content Access-nél megadtam az alapértelmezés szerinti csoportok hozzáférési profilját, valamint a használt node típusokra a "Enable per node access control settings" kapcsolót igen-re állítottam.

Rendben:
- tartalom felvitel után látom, hogy az új node csoport-hozzáférés táblája bejön a megadott alapértékekkel; tudom ezt változtatni is
? a régebben felvitt node-okat az új környezet úgy tekinti, mint szabadon hozzáférhető elemek. Újraszerkesztéskor sem érhető el a node szintű hozzáférés szabályozás almenü (ez már meglep)

Elakadok:
- új node felvitele után ellenőrzöm más user működési lehetőségeit. Eredmény: csak megtekintésre feljogosított csoport tagja képes a node szerkesztésére és törlésére is!

Mintha a content access féllábasan működne, azaz a szabályozó mechanizmusa alvó marad. Mi okozhatja?

Tippek:
- az átolvasott anyagokból valamit nem jól alkalmazok
- a tesztelés során valamit szisztematikusan félrehasználok, vagy nem csinálok meg
- élesített, de -tudatosan legalábbis- nem használt ACL jelenléte okozza
- valami admin művelet honlap szinten szükséges a szabályozás beindításához, és nem végeztem el
- modul kompatibilitási probléma

Mit javasoltok, merre lépjek tovább?
Köszönet, Péter

Jelenleg használatban
Drupal verzió: 5.6
MySQL verzió: 4.0.24
PHP verzió: 4.3.11
ACL verzió: 5.x-1.6
Content Access verzió: 5.x-1.3

0
0
nevergone képe

Kérlek indíts a kérdésednek új témát!

0
0