Műszaki webáruházhoz szeretném a Commerce modult felhasználni.
Az übercart-ról térnék át.
Vannak Fő- és alkategóriák.
Pl: Fő: Hűtőszekrények, Al: borhűtők, alulfagyasztós kombinált hűtők
Eddig sima taxonómiával oldottam meg a termékek rendszerezését.
A Commerce modulnál is maradjak ugyanígy? Vagy ott más a logika?
Mit tanácsoltok a termékek rendszerezéséhez a Commerce-nél?
Melyik modulhoz, modulokhoz kapcsolódik a téma?:
Drupal verzió:
Fórum:
Szerintem maradhat
Én taxonómia + views párosítással, szoktam megoldani. Szóval, nincs nagy difi a megoldások terén.
Maradhat, csak arra figyelj,
Maradhat, csak arra figyelj, hogyha a product display-hez rendeled, akkor a views-nál meg kell adni a relationship-nél a productot, illetve ha a product-hoz rendeled a szótárt, akkor pedig fordítva, hogy minden mezőt meg tudj jeleníteni.
Ha több kép van egy termékhez, és ez többször szerepel a listában, akkor a szűrőfeltételekhez add hozzá az image delta-t és állítsd 0-ra.
Gazsesz
Köszönöm a hozzászólásokat.
Köszönöm a hozzászólásokat.
Látom, hogy át kell még tanulmányoznom ezt a "product display"-t, mert nem egyszerű.
A múltkor is itt akadtam meg, s mivel nem bírtam rajta átverekednem magam, ezért választottam az UC-t.
Péter
product display
Pedig ennél jobb megoldást nem találtam én se. :)
Már látom a lényegét.
Pl.:
Product: SKU,TITLE,PRICE,STATUS,IMAGE
Product Display: TITLE,BODY,PRODUCT(references),PRODUCTGROUPS(taxonomy)
Konkrét példa amin én is megértettem:
USB drive 8GB Fekete
USB drive 16GB Fekete
USB drive 8GB Piros
USB drive 16GB Piros
A fenti 4-féle termék mennyiséget külön-külön tudja nyilvántartani a commerce, ami fontos. Külön SKU-t kell adni mindegyiknek.
Viszont mindegyiket egy "Product Display"-be (node, tartalom) fogod össze, így a vevő egy terméket lát 4 variációval és tud választani vásárláskor, és ez a jó benne!
Remélem segítettem. :)
Köszönöm. Kicsit világosodott
Köszönöm. Kicsit világosodott. :)
Leírásodhoz mindenképp visszatérek.
Akkor az én esetembe a mindegy egyes hűtőgépet 'product display'-be kell majd felvennem.
Productgroups-al intézem a fő és alkategóriákat.
A 'product' meg arra lesz jó, ha van pont ugyanolyan hűtőből fehér és zöld is.
Péter
Pontosan
Pontosan!
A "product display" fog egy konkrét hűtőt tartalmazni, mint node (tartalom). De ennek lesz majd több termékvariációja (commerce product).
Azaz pl.:
Product Display: LEHEL hűtőszekrény XYZ típus
Product (termék variációk):
LEHEL hűtőszekrény XYZ típus fehér
LEHEL hűtőszekrény XYZ típus zöld
LEHEL hűtőszekrény XYZ típus inox
A Commerce-be 3 termék fog bekerülni 3 különböző SKU-val (és mennyiséggel). De összefogva egy tartalomba (LEHEL hűtőszekrény XYZ típus) a vevő egyet lát, viszont tud majd választani a 3 termékvariációból.
Sziasztok,
Sziasztok,
ha jól értem, akkor ez azt jelenti, hogy annyi darab Product Display-t kell létrehozni, amennyi termékünk van, variációk nélkül? pl:
LEHEL hűtőszekrény XYZ típus
X varrógép XYZ típus
V fagyasztó x típus
-akkor ez 3 db. Product Display-t jelent, ami ezen típusok variációit, pl.szín tartalmazza.
Sok terméktípus esetén ez nem jelent nagyon sok product display-t? Még nagyon kezdőként kérdezem, bocs ha értelmetlen a kérdés :)
Product Display-t minden esetben létre kell, vagy inkább célszerű létrehozni? Pl. Wiws modullal egy menüponton keresztül vannak a termékek kilistázva, melyeknek nincs variációlyuk? (pl.egyedi termékek)
A product display inkább a Taxonomy miatt fontos? Mi van akkor ha a Termékhez adjuk a Taxonomyt?
Pedig egyszerű
Szia!
Elsőre vedd úgy, mintha a rendszer még nem tudná kezelni a variációkat, ahogy az őskorban is volt.
1 Shop = 1000 termék.
Tehát kezdetben csak a Product display vala.
Ez az alap.
Később, az ókorban igény támadt arra, hogy ezt az 1000 terméket csoportosítani lehessen ha vannak köztük olyanok, amelyek csak alig térnek el egymástól.
Így jött a Product Variation mint lehetőség.
DE nem kötelező!
Ha 1000 termékem tulajdonképpen 100 X 10 termék, mert a 10 típusomat 10 színben is árulom, akkor is lehet hogy maradsz az őskorban és külön termék mind.
Ellenben viszont érdemes kihasználni ezt a lehetőséget és csak 10 terméket csinálni (Product Display) és minden terméknek 10 variációt felvenni (Product Variation).
Tehát a Product Display a kötelező!
Minden Product Display-nek kötelező legalább 1 Product Variation!
1-nél több lehet, kevesebb nem.
Tehát olyan Product Display nem megengedett, amelyiknek nincs legalább 1 Product Variation.
A fenti őskori példa:
1 shop = 1000 termék = 1000 Product Display + 1000 Product Variation
Ókori példa:
1 shop = 1000 termék = 100 Product Display + 100 * 10 Product Variation.
Tehát tulajdonképpen a Product Variation adja ki, hogy hányféle megvásárolható termék van a webáruházban.
Mi a helyzet akkor, ha csak
Mi a helyzet akkor, ha csak konkrétan egy darab termékem van, és nincs hozzá variáció ? pl. egyedi termék. Hogy jelenítem meg? Felveszem a Commerce termékekhez, de ha a Product Display-nek legalább egy Product variaton-t kell tartalmaznia, hogy lesz megjelenítheto?
Nem tudod megcsinálni
Minden Product Displaynek kell egy variáció!
Nem tudsz felvenni Product Display-t úgy hogy nincs hozzá egy variáció legalább!
product display
Fel tud venni "product display"-t üresen, azaz termék (commerce product) nélkül is. Csak nincs értelme. Persze nem fog a tartalom megjelenni (mivel üres) - ha jól emlékszem nálam nem jelenítette meg ilyenkor - de a tartalom a tartalmak között ott volt.
„Mi a helyzet akkor, ha csak konkrétan egy darab termékem van, és nincs hozzá variáció ? pl. egyedi termék. Hogy jelenítem meg? Felveszem a Commerce termékekhez, de ha a Product Display-nek legalább egy Product variaton-t kell tartalmaznia, hogy lesz megjelenítheto?”
Ez egyszerű. A hűtős példánál maradva:
Tehát ugyanazt a nevet adhatod a product display-nek is, mint a termékvariációnak.
A commerce product, azaz terméket is meg tudod jeleníteni, nem kell hozzá a "product display" tartalomtípus. De célszerű!
Talán így egyszerűbb.
Van a termék (product) és van a kirakat elem (product_display).
A terméknek van cikkszáma, ára, neve, képe. Lehet még egyéb EGYEDI tulajdonsága is pl. szín, méret <- ezek taxonómiából vannak képezve és argumentumnak vannak beállítva, raktárkészlete, stb.
A kirakat elem ami terméket illetve termékeket tartalmaz. Bármilyen termékeket összefoghatsz a kirakat elemben, de általában olyanokat fogsz össze amik alapvetően egyformák. Elképzelhető sőt elég gyakori, hogy egy kirakati elemhez csak egy termék tartozik. A kirakat a terméken kívül még olyan információkat hordoz ami MINDEN a kirakat elemben összefogott termékre jellemző. Ilyenek a termék neve, leírása, termékcsoportja. Ezeken kívül még lehetnek egyéb jellemzői pl. anyaga.
Tehát van egy pólóboltod ahol a weboldalon (kirakat) meg akarod mutatni a különböző pólókat úgy, hogy mindegyikből csak egy jelenjen meg, de a vevő tudja a kirakat elemnél kiválasztani a színt és méretet.
Ebben az esetben ilyen termékeket hozol létre:
Ehhez egy darab kirakat elemet hozol létre ami ezt tartalmazza:
Termék név: Rövid ujjú póló
Termék: 100, 101, 102, ..., 110, 111, 112, ...
Leírása: Rövid vagy hosszú leírás a termékről
Termékcsoport: Póló, Rövid ujjú póló
Anyaga: 100% pamut
Amikor ez a kirakat elem megjelenik akkor a kosár gomb körül ott a szín és méret választó, ahol be lehet állítani a megfeleő TERMÉKET a rendeléshez.
Üdv!
Dudás József
Már született erre érdemi válasz
ami elmagyarázza a logikát: http://drupal.hu/comment/76706#comment-76706
Üdv!
Dudás József
Annál jobb!
Minél több helyről olvassa, annál világosabb lesz.
Erre a HSZ-re nem láttam választ így beküldtem az enyémet is.