Sziasztok!
A Drupal Commerce termékkezelési módja miatt lehetőség van rá, hogy - a közkedvelt pólós példánál maradva - egy pólótípus minden méretváltozatát egy produkt displayként jelentítsük meg. Tehát egy adott típusú póló, amit pl. 5 méretben lehet kapni, egy displayként jelenik meg a felhasználó számára.
Felmerült bennem a kérdés, hogy mivel így egyetlen produkt displayt hozunk létre, nem veszítünk-e így a kulcsszó előfordulási gyakoriságból. Nekem volna olyan termékem, melynek nagyjából 20 típusa kerülne egy displaybe - így nagyon könnyen átlátható és kezelhető volna a vevőknek, de félő, hogy a keresőkben hátrébb sorolódna az oldalam.
Nektek mi a meglátásotok ezzel kapcsolatosan? Előre is köszönöm, ha megosztjátok velem.
Übercartban
sem volt több node az attributumokhoz amikor több termékvariánst tettél egy termék-node alá.
Üdv!
Dudás József
Másként kezeli
Jogos, de ott nem merült fel bennem, hogy ennyi tulajdonságot adjak egy-egy termékhez, hiszen az übercart sajnos nem a változtatott összeget írta ki az attributumok mellé, hanem csak a különbséget. Az emberek pedig nem tudnak számolni, képtelenek két nagyobb összeget összeadni. Ráadásul voltak, akik azt hitték, hogy a +x Ft azt jelenti, hogy az adott változatnak az a végösszege. Nem ragozom tovább, nem volt a szívem csücske az übercartnak ez a része, a gyakorlatban nem vált be ez a kijelzési mód (minden bizonnyal megfelelő tudással lehetett volna ezen változtatni, nekem nem sikerült).
Tehát most az új kijelzési módnak köszönhetően nagyon sok terméket tudok egy produkt displaybe vonni, konkrétan az egyik termékcsoportnál a mostani 117 termékből 11 termék lesz. Ezért nem mindegy, mit szólnak ehhez a keresőmotorok.
Itt dönteni kell a
Itt dönteni kell a felhasználó(vevő)barát honlap és a google helyezés között. :)
Én mint vevő azt választanám, hogy vevőbarát legyen az oldal, de ha nem találom meg akkor persze fújhatom a dolgot.
Ha elvi szinten közelítjük a dolgot és a két irány megpróbáljuk párhuzamba állítani, akkor itt van egy ötlet:
A termékváltozatok egy választólistában jelennek meg. Azt kell elérni, hogy ezek úgy látszódjanak mintha mid egy-egy oldal legyen.
Megoldás lehet egy kis modul, ami létrehoz egy linklistát a terméklapon, mondjuk olyan címkével, hogy termékváltozatok. A link végén van egy változó &termekvaltozat=1, &termekvaltozat=2 ....
Oldalbetöltéskor hook_form_alter-ban (ebben most nem vagyok biztos, hogy a terméklap form-ját itt eléred, ha nem akkor estleg hook_page_alter-ban) vizsgálod, hogy jelen van-e a 'termekvaltozat', ha igen akkor a termékváltozat select default értékét beállítod a 'termekvaltozat" változó értékére. Így a google beindexelheti az összes termékváltozatot.
(itt azér lehet elhasal az ötlet azon, hogy a termékváltozatot Jquery-vel tölti be....)
...mit tudok: http://web.termuves.hu
Köszönöm, akkor jól éreztem,
Köszönöm, akkor jól éreztem, hogy ezzel a részével problémám lesz. Én is a vevőbarát weboldalra szavazok, viszont a robotot is meg kell etetni, tehát valahogyan meg fogom oldani, hogy a robot külön termékként lássa az összes display változatot.
Programozási tudás hiányában valószínűleg valamilyen szokásos favágós megoldást fogok találni. :) Azért köszönöm az ötletedet, de az én tudásom nagyon messze van a modulfejlesztéstől.
Nem javaslom, hogy mást
Nem javaslom, hogy mást mutassa google-nek és mást a felhasználónak, mert ezt konkrétan tiltja a google. Az ilyen kérdésekre mindig az a válasz, hogy a vevőnek legyen jó, ez van összhangban a webmesterknek szóló ajánlással és az jó lesz a google-nek. Szerintem van mit seozni, ezen kívül is. Mivel nem ezen fog múlni, így nem trükköznék.
Értem, köszönöm.
Értem, köszönöm.
Már miért mutatna mást a
Már miért mutatna mást a google-nak és a felhasználónak?
Ha van 3 termékváltozat, akkor ha a select-ből választ, akkor három különböző oldalt kell látnia, elvégre ha van piros, sárga és kép póló, akkor az egyiken piros, a másikon...
Ha valaki XY típusú sárga pólót keresi, és az oldalon a defult piros, akkor ugye a google csak az XY szerint fogja megtalálni, nem pedig a XY + sárga szerint...
Itt csak arról van szó, hogy a google nem tudja felderíteni a jquery-s betöltéseket, így meg kell azt mutatni neki.
A felhasználónak felhasználóbarátabb a select-bőn választani, a google-nak google barátabb a link. A felhasználó intelligensebb, mert mindkét formát tudja kezelni, a google pedig "butább" mert szájbarágósan kell az orra elé dugni mindent... :)
(de ne gondoljátok, hogy ragaszkodom az ötletemhez, és ahhoz sem, hogy ez egy jó megoldás, ez csak egy gondolat futtatás volt részemről :)
...mit tudok: http://web.termuves.hu
Mások?
Nem néztem még meg, de mások, nagyobb Drupal Commerce-t használó oldalak hogyan oldják meg ezt?
Választ szeretnél? - Új kérdés, új téma - Tesztoldal - Trollkezelés - Frissítés
Megkerdeztem Ryan-t:
Megkerdeztem Ryan-t:
https://twitter.com/ryanszrama/status/274548066479116288
https://twitter.com/ryanszrama/status/274547751071649793
Vagyis ha a kivalaszto interface-n nincs benne valahogy indexelheto modon az opcio, akkor nem nagyon fogja segiteni a SEO-t.
Ezt az issue-t linkelte: http://drupal.org/node/1082596, hogy a kulonfele variaciok linkelhetoek legyenek.