Ügyviteli szoftver csv formátumú exportjából automatikusan frissíthető webáruház übercart alapon

tamoca képe

Jó napot mindenkinek!
Szeretnék egy projektet létrehozni amivel fel lehet építeni egy webáruházat ami automatikusan frissíti a tulajdonos kedve szerint, vagy időzítve a tulajdonos ügyvitelei rendszerében lévő friss adatokkal a webáruházat.

Az ok , lehet akár 30 000 terméke egy átlag középvállalkozásnak aki nem gyártó hanem kereskedő. Ezt kézzel feltölteni nem , frissíteni emberi erőforrással nemigen lehet, erre valók a szoftverek.

Az importáló modulnak úgy kell felépülni, hogy alkalmazkodni tudjon a feladáshoz és jól lehessen a paramétereket nagyobb hozzáértés nélkül definiálni, létrehozni, beállítani.

1.A beékező adatok a csv fájlban,meghatározzák a menürendszert a cikkek elhelyezkedését a menürendszerben. A menü elhelyezése legyen szabadon beállítható sminkelhető
2.A cikktörzsben szereplő termékek idő intervallumhoz kötött akciós árait lehessen kezelni és kiemelten megjeleníteni a cikkek szakmai csoportosítása szerint(pl egy kiskép egy kategória "kéziszerszámok" másik kiskép a kiemelt mezőben" kerti szerszámok" stb. Ha rákattint a felhasználó akkor a kiemelt akciós termékek elérhetőek de csak az amire kíváncsi. A csv termécsoportosítást tartalmazza és az akciós termékeket és az intervallumot is.
3.még folytaom...

Melyik modulhoz, modulokhoz kapcsolódik a téma?: 
Drupal verzió: 
Laza képe

xpkiller képe

Hello,

Nekem több kérdés is felmerül, mivel csináltam már ilyet más rendszerhez.
Egyrészt ez a csv-s kommunikáció napi szinten kell, mivel a termékek raktárkészlete, ára folyamatosan változik, és egy nem 30, csak 10.000 termékszámnál ez a művelet elég sokáig szokott tartani, mivel a szövegfilet fel kell olvasni, esetleg átmeneti táblába berakni, és utána sql updatek ezrei futnak le.
Másik alapkérdés, hogy és mi az az ügyviteli program mely támogatja az exportot automatizáltan?
Mert amikkel eddig dolgom volt, szinte mind vmi dbase alapú szutyok volt, de akadt foxpro-s is.. de legkevésbé sem volr sql alapú, és igen nehéz belőle adatokat kinyerni naponta akár több alkalommal is, teljesen automatikusan.
És akkor ez egy irány, hogy a bolti rendszer megfrissíti az áruházat, ami adatok alatt ugye, csak cikkszám, db, ár, megnevezés értendő, mivel a termékleírás, fénykép(ek)-et nem támogatják ezek a raktári/számlázó rendszerek, így ezt kézzel kell egyenként megtenni, és szükséges egy vissza-irány, lehetőség szerint szinte realtime, ha megrendelés történik a shop-ban akkor az a termék az ügyviteli rendszerbe megjelenjen foglalásba, vagy netán, már számla előkészítés, vagy rendelés formájában.
Nagyon sok baj van ezen a téren, mivel ha van olyan termék, amiből 1db van, akkor azt rendszerint eladják a boltban, és közben a shop-on keresztül is, majd jön a telefonálgatás, mérgelődés.
Én most vettem fel a kapcsolatot egy számlázó/raktár rendszer fejlesztő céggel emiatt, hogy dolgozzunk össze, mivel a legtöbb gond ott van, hogy ezek a cégek elzárkóznak a webshop-ok felé történő kommunikációtól. Ez a cég végre vette a lapot és jó irányba fejlesztenek, sima http get-en keresztül jönnek mennek az adatok, így ha pl. eladnak vmit a boltban, meghívják az áruházat megadott url-en és átadják neki ezt, így már nem tudják eladni 2x a terméket és a, rendelés feldolgozás is kezd kialakulni.
Tehát érdemes ezt jól körüljárni, mert csv-kkel ez a kérdés nehezen kezelhető le, inkább a SOAP, vagy ha az túl bonyolultnak tűnik, sima http get-ekkel megoldani, mert az azonnal meg tud történni, nincs késleltetés.

0
0
tamoca képe

Hello,

Nekem több kérdés is felmerül, mivel csináltam már ilyet más rendszerhez.

Egyrészt ez a csv-s kommunikáció napi szinten kell,Igen naponta akár
többször, de a feladás idejére ki kell lépniük a rendszerből, vagy este , vagy
munka után, ez nem gond, de lehessen időzíteni ha az ügyfélnek van amúgy szervere
ami megy éjjel is.
mivel a termékek raktárkészlete, ára folyamatosan
változik, és egy nem 30, csak 10.000 termékszámnál ez a művelet elég sokáig
szokott tartani,valóban sokáig tart az importálás folyamata nagy memória
kell , de van megfelelő tárhelyszolgáltató, az export az megvan egy pillanat
alatt ,az ügyviteli szoftver fel is tölti ftp-re ami egy beállított hely a
tárhelyen és hozzáférne a Drupal, de az ügyfél csak az ftp mappájához fér hozzá
a weboldal többi részéhez nem
mivel a szövegfilet fel kell olvasni,
esetleg átmeneti táblába berakni, és utána sql updatek ezrei futnak le.

Másik alapkérdés, hogy és mi az az ügyviteli program mely támogatja az exportot
automatizáltan?saját progi és lehet a kereskedő által egy egérkattintással
manuálisan is ahogy akarja , de jó lenne ha éjjel automatikusan mehetne, persze
ha nagy a változás napközben akkor hadd eressze rá a frissítést ha akarja


Mert amikkel eddig dolgom volt, szinte mind vmi dbase alapú szutyok volt, de
akadt foxpro-s foxprois.. de legkevésbé sem volr sql80%
ban megvan , de a feladás egyforma lesz majd az is lehet ugyanez a struktúra,
tehát ha alá van téve az új rendszer az mindegy a weboldalnak
alapú,
és igen nehéz belőle adatokat kinyerni naponta akár több alkalommal is, teljesen
automatikusan.

És akkor ez egy irány, hogy a bolti rendszer megfrissíti az áruházat, ami adatok
alatt ugye, csak cikkszám, db, ár, megnevezés értendő, mivel avan és
feladható ha változik
termékleírás, az ügyviteli szoftver helyi
mappájában a képek jpg-k és a nevük megegyezik a cikkszámmal csak át kell méretezni
gondolom igame_cache-vel
fénykép(ek)-et nem támogatják ezek a raktári/számlázó
rendszerek, így ezt kézzel kell egyenként megtenni, és szükségesigen
amit beemelne vevő rendelésnek és a vevőtörzsbe is ha új az ügyfél

egy vissza-irány, lehetőség szerint szinte realtime, ha megrendelés történik
a shop-ban akkor az a termék az ügyviteli rendszerbe megjelenjen foglalásba,
vagy netán, már számla előkészítés, vagy rendelés formájában.

Nagyon sok baj van ezen a téren,igen , az ügyviteli és a webáruház nem
egy adatbázis a frissítés közt nem jön létre a foglalás ez előfordulhat, de
megfelelő odafigyeléssel a bejövő megrendelés foglalja a készletet

mivel ha van olyan termék, amiből 1db van, akkor azt rendszerint eladják a boltban,
és közben a shop-on keresztül is, majd jön a telefonálgatás, mérgelődés.

Én most vettem fel a kapcsolatot egy számlázó/raktár rendszer fejlesztő céggel
emiatt, hogy dolgozzunk összedolgozzunk össze, mivel a legtöbb
gond ott van, hogy ezek a cégek elzárkóznak a webshop-ok felé történő kommunikációtólmi
nem
. Ez a cég végre vette a lapot és jó irányba fejlesztenek, sima
http get-en keresztül jönnek mennek az adatok, így ha pl. eladnak vmit a boltban,
meghívják az áruházat megadott url-en és átadják neki ezt, így már nem tudják
eladni 2x a terméket és a, rendelés feldolgozás is kezd kialakulni.

Tehát érdemes ezt jól körüljárni, mert csv-kkel ez a kérdés nehezen kezelhető
le, inkább a SOAP, vagy ha az túl bonyolultnak tűnik, sima http get-ekkel megoldani,
mert az azonnal meg tud történni, nincs késleltetés.

folytassuk...

0
0

tamoca

pp képe

Én Delphiben fejlesztett belső ügyviteli rendszerhez kapcsolódtam viszonylag zökkenőmentesen a Drupal beépített XML-RPC interfészén keresztül. Az ellen oldalnak (Delphi) se volt egy nagy vasziszpúder megcsinálni a dolgot. Ráadásul az elején definiáltuk a függvényeket és a paramétereket, utána két napig mindenki elmolyolt a saját oldalának fejlesztésén és utána összelőttük és kb. egyből ment.

Ha van nyitottság a cég részéről, akkor szerintem az XML-RPC lehet a jó megoldás.

pp

0
0
tamoca képe

Jó napot mindenkinek!
Köszönettel az eddigi hozzászólásokért.

0
0

tamoca