Iskolai e-napló készítése

hegyi.laszlo képe

Utána kerestem Drupal alapon használt e-naplóknak. Első körben kettővel találkoztam: Pasaréti Gimnáziumnál, illetve az erdélyi Hám Jánosról elnevezett iskolánál. Felvettem mindkettővel e-mailben a kapcsolatot, egyelőre Erdélyből jött válasz.
Schmidt Dániel körvonalazta nekem a kezdő lépéseket:
-------------------
"Lényegében az egésznek a titka a felhasználói osztályok és jogosultságok kialakításában van. Le kell butítani a nem adminisztrátori (diák, szülő) userek mozgásterét amennyire csak lehet (acces control, acces rules, roles, user profiles - ezekben kell matatni, kísérletezgetni), ill. az adatlapjaikat úgy konfigurálni, hogy csak maguk láthassák (jelszóval). Ezt megelőzően természetesen létre kell hozni annyi felhasználói osztályt, amennyire szükség van (nálam: adminisztrátor, tanár és szülő osztályok vannak). Minden nem szükséges Drupal-plugint ki kell kapcsolni.
A diákok adatlapjának elkészítése inkább ízlés dolga. Mi az egyszerűségre törekedtünk, ezért egy html-editorban módosítható egyszerű tantárgytáblázatot készítettünk. Ez jelenik meg a szülőnek (vagy diáknak), miután belépett a rendszerbe."
-------------------
- Milyen szempontokra kell(ene) még odafigyelnem?
- Található-e valahol részletes(ebb) leírás erről?

Drupal verzió: 
Sly képe

Nem tudom találkoztál e a Moodle e-learning-el, de szerintem érdemes megnézned. Anno azt tapasztaltam, hogy elég erős szerver kell hozzá. Lehet hogy a Drupal-hoz se lett volna elég az adott vas. :)

http://hu.wikipedia.org/wiki/Moodle

0
0
Nagy Gusztáv képe

annak én nem javaslom. Drupallal sokkal többre fogsz menni.

0
0

Nagy Gusztáv

szikar képe

Hát ha csak egy iskolai naplót szeretne a létrehozni, amelyet a tanárok módosíthatnak, a diákok, szülők megnézhetnek, akkor a Moodle tényleg sok. Drupallal könnyebben megvalósítható a dolog.

0
0
Paal képe

Van erre projekt is: http://groups.drupal.org/drupal-education
Demo és telepítő profil: http://www.funnymonkey.com/drupaled-latest

NEM próbáltam miket tud, csak emlékeimben élt, hogy korábban már olvastam róla. Lehet, hogy kiindulásnak azért jó lesz.

Üdv, Pali

Ui.: úgy látom, hogy a telepítő profil az 5-ös Drupálra van meg. Ha nem használ saját spéci modult, akkor talán frissíthető 6-ra. De mondjuk az 5-ös ideje sem járt még le :)

0
0

--
Palócz Paal Pál, a drupal.hu admin csoportjának tagja
Ajánlott olvasmány: Eric Steven Raymond - Hogyan kérdezzünk okosan

Paal képe

Ebben a hozzászólásban megtalálható, hogy milyen modulokat használ, és egy 2008.10 havi állapot jelentés azok 6-osra való portolásának állapotáról:
http://groups.drupal.org/node/15964#comment-54436

0
0

--
Palócz Paal Pál, a drupal.hu admin csoportjának tagja
Ajánlott olvasmány: Eric Steven Raymond - Hogyan kérdezzünk okosan

thamas képe

Pontosan mit kellene tudnia az "e-naplónak"?

Van egy tantárgy napló modul a d.o-on valahol (a nevére nem emlékszem, de a fent linkelt e-learning groupban időnként emlegetik), viszont ahogy néztem, igazából nem győzött meg.

Az említett drupalED distro gazdája írt egy könyvet, az is hasznos lehet számora! Abban az osztályok, kurzusok kezelésére az Organic Groups-ot tanácsolja, erősen támogatva különböző Views listákkal. Egyéni feladatok kiadásánál (OG-on kívül) hasznos lehet a Coherent Access. Felhasználói profilokhoz a core Profile (D7-ben már CCK field-ek lesznek helyette) és a Content Profile az ajánlott. A linkelt könyvismertetőmben még találhatsz egy két gondolatot...

0
0

Üdvözlettel:
Hajas Tamás

aboros képe

azt kéne tudnunk, hogy milyen követelményeknek kell megfelelnie ennek az e-naplónak.
arra tudnánk valszeg konkrét megoldást is. így csak vaktába lövöldözünk.

0
0

-
clear: both;

hegyi.laszlo képe

A következőket szedtem össze:
- tanulói adatok, osztályok és tanulócsoportok nyilvántartása
- osztály órarend és terembeosztás
- adminisztrációs felület az adatok karbantartására
- tanárok által végzett műveletek a jegyek, és a hiányzások beírása (belépési jogosultságok egyedi beállíthatósága)
- tanárok által küldött információk (tantárgyakkal és/vagy csoportokkal kapcsolatban illetve üzenőfal jelleggel)
- szülők számára elérhető felület, a szülőhöz rendelt diák (diákok) hiányzásainak és jegyeinek figyelemmel kísérésére (láthassa a jegyek átlagait, igazolt/igazolatlan hiányzását, láthassa a neki küldött csoport/tantárgyi információkat)
- A rendszerbe beépített log, vagyis naplózási funkció tegye lehetővé az események – azaz egy felhasználó ténykedéseinek – nyomon követését.
- Admin számára rendezhető legyen: pl. felhasználó név, teljes név és belépési dátum szerint, összesített (igazolt/igazolatlan) hiányzás, bukás közeliek neve alapján,
- esetleg automatikus érdesítés beállíthatósága (e-mail) bizonyos hiányzási érték (igazolt/igazolatlan), vagy "alsó" tantárgyátlag érték elérésekor.

-------- köszönöm az eddigi hozzászólásotokat!

0
0
joebacsi képe

munkaközvetítő :)

0
0
szikar képe

Laci nem elkészíttetni szeretné, hanem csak tanácsot kért az elkészítéshez.

0
0
zila képe

- tanulói adatok, osztályok és tanulócsoportok nyilvántartása

Ez ok. OrganicGroups modulcsoportot megnézném, szerintem azzal meg tudod ezt csinálni.

- osztály órarend és terembeosztás

Hát az órarend készítés és terembeosztás nem triviális feladat.
Desktopra van egy ilyen:
http://www.asctimetables.com/

Vagy itt egy opensource:
http://lalescu.ro/liviu/fet/
Ezt talán valahogy integrálni lehet drupallal (ebben megcsinálod, adatokat és megjelenítést drupalban oldod meg)


- adminisztrációs felület az adatok karbantartására
- tanárok által végzett műveletek a jegyek, és a hiányzások beírása (belépési jogosultságok egyedi beállíthatósága)
- tanárok által küldött információk (tantárgyakkal és/vagy csoportokkal kapcsolatban illetve üzenőfal jelleggel)
- szülők számára elérhető felület, a szülőhöz rendelt diák (diákok) hiányzásainak és jegyeinek figyelemmel kísérésére (láthassa a jegyek átlagait, igazolt/igazolatlan hiányzását, láthassa a neki küldött csoport/tantárgyi információkat)
- A rendszerbe beépített log, vagyis naplózási funkció tegye lehetővé az események – azaz egy felhasználó ténykedéseinek – nyomon követését.
- Admin számára rendezhető legyen: pl. felhasználó név, teljes név és belépési dátum szerint, összesített (igazolt/igazolatlan) hiányzás, bukás közeliek neve alapján,
- esetleg automatikus érdesítés beállíthatósága (e-mail) bizonyos hiányzási érték (igazolt/igazolatlan), vagy "alsó" tantárgyátlag érték elérésekor.

Ezek drupallal és néhány modullal szépen megoldhatóak (actions.module, watchdog alapból, organic groups, jogosultságok stb.)

Összességében azért te nem csak egy e-naplót szeretnél ám :)
A moodle speciálisan iskoláknak van kitalálva, nem általános célú cms mint a drupal. Egy pillantást szerintem vess rá. Ráadásul a moodle-t több magyar iskola is használja és pénteken lesz Linux az Oktatásban Konferencia ott még személyesen is el lehet csípni pár moodle usert...

0
0

--
IE doesn't support internet

Nagy Gusztáv képe

Szerintem itt nem csinálni, csak kirakni szeretné az órarendeket.

Moodle témában te otthon vagy? (Vagy csak hallottad, hogy iskolai cucc?) Igaz, hogy én a Drupalt sokkal jobban ismerem, de azért a Moodle se áll tőlem távol. De nekem gőzöm se lenne, hogy ennek hogyan fogjak hozzá.
Amire a Moodle jó (szerintem) az elsősorban tanfolyamok, főiskolai kurzusok (tantárgyak) online támogatása a gyakorló tesztektől és gépi vizsgáztatástól a közös szótár szerkesztésig.

Szerintem a felvetett dolgok nagyon messze vannak a Moodle céljaitól, kár lenne vele vacakolni.

0
0

Nagy Gusztáv

zila képe

Két éve hallgattam valami előadást LOK-on, szóval egyáltalán nem vagyok otthon benne. Csak azért gondoltam a moodle-re, mert azt eleve iskoláknak készül, gondoltam minden oktatás/tanfolyam jellegű dologhoz szervesen kapcsolódik az osztályzat (tanfolyam/vizsga/dolgozat eredmények) és a jogosultsági rendszer stb. amit drupal esetében kialakítható de nincs meg, a moodle meg hoz egy jó kiinduló állapotot mindezekből. Fejlesztés nélkül egyik rendszerben sem lehet megúszni, így az is szempont, hogy mennyit kell fejleszteni. Meg aztán azt is tapasztaltam, hogy az ilyen projektek óhatatlanul evolúciónak indulnak, elsőnek csak egy e-napló kell, aztán jó lenne egy komplett neptun :)
Persze ha valaki az egyik rendszert egyáltalán nem ismeri, így azt is be kell kalkulálni, hogy milyen meredek az eszköz tanulási görbéje :)

Összegezve mivel nem ismerem a moodle-t és szerinted távol áll ettől a moodle, így elfogadom a tapasztaltabb véleményt.

0
0

--
IE doesn't support internet

thamas képe

- tanulói adatok, osztályok és tanulócsoportok nyilvántartása
user, profile, content profile, roles, organic groups

- osztály órarend és terembeosztás
Ha csak megjeleníteni akarod staikusan, csinálsz-egy egy node-ot és beleírod az órarendeket Ha dinamikusan akarod megjelníteni, akkor az jóval összetettebb - egyedi tartalomtípus, vievs listák, esetleg date - szvsz külön téma. minta lehet pl. a drupalconok schedule-ja (??)

- adminisztrációs felület az adatok karbantartására
Ezt komolyan kérdezed?? :o) - l. drupal jogosultságkezelés (roles, kieg modulok)

- tanárok által végzett műveletek a jegyek, és a hiányzások beírása (belépési jogosultságok egyedi beállíthatósága)
1. Jegyek: hirtelen ötletem egy "feladat" tartalomtípus, amiben van egy "osztályzat" cck mező is - de az átlagszámolást nem tudom. van egy views count modul, de sose próbáltam
2. hiányzások - nem tudom, ezt is pontosítani kellene, hogy miről is szól...

- tanárok által küldött információk (tantárgyakkal és/vagy csoportokkal kapcsolatban illetve üzenőfal jelleggel)
Számos megoldás lehetséges a drupalban

- szülők számára elérhető felület, a szülőhöz rendelt diák (diákok) hiányzásainak és jegyeinek figyelemmel kísérésére (láthassa a jegyek átlagait, igazolt/igazolatlan hiányzását, láthassa a neki küldött csoport/tantárgyi információkat)
Talán OG(?)

- A rendszerbe beépített log, vagyis naplózási funkció tegye lehetővé az események – azaz egy felhasználó ténykedéseinek – nyomon követését.
Milyen ténykedések? Mit kell rögzíteni? Egy alap log van a drupalban.

- Admin számára rendezhető legyen: pl. felhasználó név, teljes név és belépési dátum szerint, összesített (igazolt/igazolatlan) hiányzás, bukás közeliek neve alapján,
Views

- esetleg automatikus érdesítés beállíthatósága (e-mail) bizonyos hiányzási érték (igazolt/igazolatlan), vagy "alsó" tantárgyátlag érték elérésekor.
Nem tudom

0
0

Üdvözlettel:
Hajas Tamás

hegyi.laszlo képe

Szikar jól beleérzett, valóban csak tanácsot kérek, hogy honnan közelítsek a témához. Néhány hónapos tapasztalatom azt hitette el velem (Gusztáv jegyzetéből és tartalmas on-line kurzusából kiindulva), hogy Drupalban szinte nincsen lehetetlen :-).
Köszönöm Zilanak, Gusztávnak és Thamasnak a hozzászólásait, ahogyan időm engedi, nekiugrok a témának.

0
0
informaciok képe

amelyet a tanárok szerkesztenek és a szülők csak megnézhetnek.
Egyenként kell megadni a jogokat minden szülőnek csak a saját gyerekéhez (tartalomtípusához).
Miután ez létrejött létrehozunk egy taxonómiai szótárat és a tartalmakat hozzárendeljük és akkor
kategorizálva is vannak.
Nagyjából ennyi az egész.

0
0
Illyés Edit képe

Tehát egy 500 fős iskolában 500 tartalomtípust hozol létre? Miért nem jó a korábban ajánlott Organic Groups megoldás? Erre van kitalálva az Organic Groups.

0
0
informaciok képe

Az adatok bevitelét nem lehet kikerülni sehogy sem.
És ha létrehozol 500 felhasználót, az könnyebb?
Sőt 15 évvel ezelőtt nekem azt tanították, hogy 2000 adaton alul nem is érdemes adatbázist létrehozni.
Azért lesz a gyerek tartalomtípus, mert így könnyebb a tanárok és a szülők jogosultságait beállítani, és minél több modult telepítünk annál jobban belassul a Drupal. Amit meg tudunk oldani az alaprendszerrel, ahhoz miért telepítsünk modult?

0
0
pp képe

500 tartalom típus kezelhetetlen. Ez nem megoldás ez butaság. Gondolj már bele a jogosultság kezelés oldalon lesz 500 x 5 = 2500 sor és az 500 szülő plusz 40-50 tanár számának megfelelő csoporthoz tartozó oszlop. Ezen Te az életben nem állítasz be semmit sem. Vagy arra gondoltál, hogy minden tanulóhoz tartozik majd egy csoport amibe felveszed a szülőt és a tanárait? Ez se jobb...

minél több modult telepítünk annál jobban belassul a Drupal.

Picit ezen is érdemes lenne csiszolni egy picit. Jelen esetben a Te beállításod jobban fogja lassítani a rendszert mint egy og, vagy valamilyen egyéb modul.

pp

0
0
informaciok képe

Ha a gyerek nem tartalomtípus, akkor mi? Ha a gyerek egy felhasználó, akkor szerkesztheti egy másik felhasználó az ő profilját?

0
0
szikar képe

Kicsit pontosítsd az első hozzászólást. Nem

minden gyerek külön tartalomtípus

, hanem a gyerek egy tartalomtípus. Ez okozza a vélemény különbséget közöttetek, és pp-ék ezt kifogásolják. Ha minden egyes gyerek külön tartalomtípus lenne, akkor valóban kezelhetetlen rendszered lenne.

0
0
informaciok képe

Az én ismereteimmel ennyit tudtam. Annyit már megértettem, hogy a Drupalban mindig el kell dönteni, hogy miből lesz tartalomtípus, melyek lesznek felhasználók stb. Mivelhogy én csak az alaprendszert ismertem, csak annak a segítségével tudtam megoldani.

0
0
aboros képe

hogy nem vagy tisztában az alapfogalmakkal és össze-vissza használod őket. ráadásul úgy tűnik, nem is mutatsz túl sok hajlandóságot, hogy megtanuld őket, ezért folyamatosan félreértenek a segíteni vágyók, te meg azt nem érted, ők mit nem értenek.

jól gondolod te, csak rossz fogalmat használsz. maga a gyerek egy tartalom típus, minden egyes gyerek pedig egy darab tartalom. nem pedig minden gyerek egy tartalom típus. a tartalom típus az, amiből lehet beküldeni tartalmat. (amit pedig úgy hívunk node)

ha mondjuk halakat akarunk nyilvántartani, akkor létrehozunk egy hal tartalom típust. ennek hatására a tartalom beküldése oldalon lesz egy "hal" lehetőség. amit ezen a lehetőségen keresztül küldünk be, az már nem tartalom típus, hanem hal típusú tartalom.

remélem tiszta végre, ha nem akkor olvass még sokat erről amíg nem tiszta.

0
0

-
clear: both;

informaciok képe

en azt akartam ezzel megoldani, hogy a szulo csak a sajat gyereket tudja megnezni,
azert hoztam letre 500 tartalomtipust, mert azt nem tudtam volna megoldani, hogy egy tartalomtipushoz tartozo tartalmakhoz egyenkent korlatozzam a hozzaferesi jogosultsagokat.
Nem kell feltetlenul hulyenek nezni az embert es nem art elolvasni az egesz topicot mielott hozzaszolsz.

0
0
aboros képe

már bocs. pont azért feltételeztem, hogy rosszul használod a fogalmakat, mert nem néztelek annyira gyásznak, hogy megpróbálnál létrehozni 500 tartalom típust. jövőre meg amikor jönnek a kiselsősök, létrehozunk még 50 -et vagy mi? gigalol!!!

a nodeonkénti jogosultságkezelés simán megoldható, van erre (is) modul. gondolod, hogy egy rendszerben, ami webhelyek százerzeit működteti a világhálón nem merült még fel igény erre? vicc.

ez a két modul kell:
http://drupal.org/project/content_access
http://drupal.org/project/acl

(ha nem tudod mi a helyes megoldás, nem muszáj feltétlenül valami agyament kerülőutat javasolnod ám.. másodszor csinálod ezt, a többnyelvűségnél is volt egy teljesen értelmetlen, eszement "megoldásod")

0
0

-
clear: both;

informaciok képe

de en csak azt csinalom, hogy megprobalom elkepzelni, hogy en hogyan oldanam meg ezt a dolgot az eddigi ismereteim alapjan. Persze nem lenne muszaj ennyire nyilvanosan, de akkor honnan derulne ki, hogy jo vagy nem. Termeszetsen az alaprendszert nem en kellesz hasznaljam, hanem kulonbozo modulok, de olyan nagy ez a rendszer, hogy az ember elteved benne, ezert valahogy el kellene melyiteni valahogy. Amikor azt mondtatok, hogy a Drupalt meg kell erteni, akkor en azt hittem, hogy ugy kell megerteni, hogy meg kell probalni valamit osszerakni belole, mint az epitokockabol, de ugy latom, hogy ossze van ez mar rakva, csak hasznalni kell. Vegul is sikerult megoldanom a dolgot termeszetesen rosszabbul, mint egy erre szakosodott modul.

0
0
zeniten képe

Azért a moodle szerintem nem rossz ötlet. Folyamatosan egyre több modul áll rendelkezésre, és a fórumon legalább annyira segítőkészek, mint itt (egy kérdésemre 1 nap alatt 8 válasz érkezett).
http://docs.moodle.org/hu/Kategória:Moodle_1.9_új - e szerint a napló is moduláris módon integrálódik. Nekem sajnos egy korábbi, jóval kiforratlanabb moodle-hoz volt szerencsém - de azért a tapasztalataim nem rosszak.
Szerintem Drupalban összetákolni a kívánt követelményeket igen-igen macerás és olyan kiforratlan lesz, hogy nem fogják használni (főleg humán szakos kollégák :) ), míg végül az iskola pár százezerért vesz egy kész programot... (több is van a piacon).

Azért hajrá!

0
0
Illyés Edit képe

Szerintem Drupalban összetákolni a kívánt követelményeket igen-igen macerás és olyan kiforratlan lesz, hogy nem fogják használni

Ha valaki szeretné látni, hogy néz ki egy hasonló "összetákolt" és "kiforratlan" rendszer Drupalban, nézze meg az Open Atrium-ot.

A Drupal mellett – azon túl, hogy nagyon szépen meg lehet valósítani a fent leírt rendszert – még az szól, hogy a portál felépítése során megszerzett tudást más projekteknél is lehet hasznosítani. Drupalból bármit lehet építeni, a Moodle pedig egy specializált, oktatási célú rendszer. Ha így is, úgy is bele kell invesztálni egy évet, mert egyiket sem ismerjük, akkor a Drupal jobb "befektetés".

0
0
pp képe

Már leírtam bővebben az ilyen viták feleslegesek. Itt a Drupal.hu-n nagyrészt Drupalhoz értő emberek vannak. Sokan nem találkoztak még a Moodle rendszerrel, vagy találkoztak és esetleg a rendszer eltérő kezelőfelülete miatt rossz tapasztalatokat szereztek. A kezelőfelülete pont annyira átláthatatlan elsőre mint a Drupal admin interfész.

Én magam dolgoztam Moodle-al mint felhasználó és igen jó tapasztalataim vannak, egyszerűen imádtam azt a rendszert. Pont annyit tudott és pont úgy ahogy nekem kellett. Ha volt valami oktatáshoz kapcsolódó ötletem akkor hopp már meg is volt benne csinálva. Szóval az egész úgy volt megcsinálva, hogy na de jó lenne ez-meg-ez és akkor csak be kellett kapcsolni, vagy szóltam az adminisztrátornak és ő segített megoldani a dolgot. Számos olyan dolog megvan benne ami egy saját fejlesztésbe csak évek múlva tudna csak bekerülni, hisz csak év végén és év elején jönnek elő bizonyos problémák, esetleg egy négy-hat-nyolc éves ciklus végén. Az tény, hogy ha problémába ütköztem akkor az átléphetetlen volt számomra, mert nem ismertem a rendszert annyira, hogy ezeket meglépjem. De ez nem a rendszer, hanem az én problémám. ;)

Én mindkét rendszert csak ajánlani tudom.

pp

0
0
Illyés Edit képe

Én is szerettem a Moodle-t évekkel ezelőtt, mikor dolgoztam vele. Gondolom azóta csak javult. Nem azt mondtam, hogy nem jó. Csak a hozzászóló azt sugallta, talán nem is szándékoltan, hogy egy ilyen iskolai rendszert Drupalban csak összetákolni lehet. Gyakran hallani ilyen hangokat olyanoktól, akik nem ismerik a Drupalt kellő mélységben, és felületesen alkotnak véleményt. Ezért éreztem úgy, hogy világossá kellene tenni: nagyon szépen meg tudja oldani ezt az iskolai rendszert Drupallal az, aki ért hozzá.

Én mindkét rendszert csak ajánlani tudom.

OK, de a kérdés az volt, hogy akkor mégis melyik legyen. :) Szerintem ha egyikhez sem ért, és komolyan gondolja a dolgot (nem valami instant megoldást keres, ami 10 perc alatt feldobható, és úgy-ahogy megfelel az igényeknek), akkor a Drupal jobb befektetés. Szubjektíve, a fejlesztő szempontjából jobban megéri Drupal-tanulásba fektetni az időt. Ennek nincs köze ahhoz, hogy melyik rendszer a "jobb". Mindkettő alkalmas az iskolai feladatra, és a Drupal még sok minden másra is. (A Moodle-t is lehet hajlítgatni, de jóval nehezebben. Nem hajlítgatásra tervezték, hanem oktatási célokra.)

0
0
pp képe

Az a kérdés, hogy iskolai e-naplónak melyik a jobb? Ez egy vicc, mert nem tudjuk mit jelent iskolai e-napló. Nem tudjuk kinek jobb a felhasználóknak, vagy a készítőknek. Nem tudjuk kik fogják és mire használni. Ötletelni lehet, de nagyon nem mindegy, hogy egy két tanár fogja használni akinek kedve van vagy mindenki kötelezően. Nem tudjuk, hogy a munka támogatására használják és ha arra akkor pontosan hogyan fogják támogatni. Nem tudjuk, hogy ez úgy önmagába fog állni, esetleg az iskola informatikai rendszerének(már ha van olyan) integráns része lesz. Nem tudjuk van-e rá pénz, vagy csak egy informatika tanár hobbija az egész projekt. Részemről olyan mélységig nem ismerem a Moodlet mint a Drupalt. A fentiek miatt én nem tartom jogosnak egyik vagy másik mellett letenni a voksot. Volt már olyan amikor egyedi Drupal fejlesztés lett a vége egy projektnek, de volt már olyan, hogy a Moodel-ra esett a választás és volt már olyan is, hogy mindkettőt használtuk. (és olyan is amikor egyiket se csak az régen volt, de nem elképzelhetetlen, hogy bizonyos feladatokra van alkalmasabb eszköz mint e kettő)

Még egyszer: én használtam Moodlet iskolai e-naplónak, sőt annál többnek, mert nem csak a jegyek, hanem a beadott feladatok és a hallgatóval folytatott diskurzus is tárolódott benne. Azt is figyelhettem, hogy a feltett anyagokat ki, mikor és hányszor olvasta el.(a tanulók viszont, tehát tudták mikor javítottam ki a dolgozatot és mi a véleményem róla) Mindezek - egy rövid szoktató időszak után - jól használható és kezes felületen. Az adatokat bárhol meg tudtam nézni, exportálhattam különböző formátumokba és utófeldolgozhattam más programokkal. Mindezt úgy, hogy nem kellett hónapokig tanulnom, többezer modul közül kiválasztanom a megfelelőt, próbálgatnom, csak használnom. Ráadásul több éven át a legnagyobb megelégedéssel tettem ezt. Én csak ajánlani tudom a Moodlet. Ha ezekre kell akkor ne menj tovább használd.
Ha mást is szeretnél akkor ajánlom a Drupalt sőt ajánlom egyszerre mindkettőt. Talán nem véletlen, hogy van olyan modul, hogy http://drupal.org/project/moodle.

pp

0
0
Illyés Edit képe

Nem tudjuk kinek jobb a felhasználóknak, vagy a készítőknek. Nem tudjuk kik fogják és mire használni. Ötletelni lehet, de nagyon nem mindegy, hogy egy két tanár fogja használni akinek kedve van vagy mindenki kötelezően. Nem tudjuk, hogy a munka támogatására használják és ha arra akkor pontosan hogyan fogják támogatni. Nem tudjuk, hogy ez úgy önmagába fog állni, esetleg az iskola informatikai rendszerének(már ha van olyan) integráns része lesz. Nem tudjuk van-e rá pénz, vagy csak egy informatika tanár hobbija az egész projekt.

Ezekre a kérdésekre a megrendelő vagy nem tudja a választ, vagy a válasz kéthetente változik. Ilyen összetett projekteknél ez normálisnak tekinthető. Kérdés, hogy milyen eszközzel lehet a legrugalmasabban reagálni a folyton változó igényekre. Első válasz: azzal, amit a legjobban ismersz. Második válasz: ha egyiket sem ismered, akkor válaszd azt, ami a leginkább hajlítható.

Egy "svájci kés" megoldás akkor nagyon jó, ha pont olyan dugóhúzóra van szükséged, mint ami a késen van. De ha nem is tudod pontosan, milyen kellene, vagy pár hetente kiderül, hogy más kellene, akkor neked nem svájci kés kell, hanem egy eszközkészítő eszköz (pl. CCK és Views, amivel gyorsan ki tudod alakítani a kívánt formájú és működésű célszerszámot).

De hangsúlyozom, hogy a Moodle szerintem is színvonalasan fejlesztett szoftver, legalábbis pár évvel ezelőtti tapasztalataim szerint. Ha pontosan tudja valaki, mire van szüksége most, és mire lesz szüksége egy év múlva, és a Moodle-ban pont van olyan eszköz, ami ezeket tudja, akkor tényleg, használja a Moodle-t.

0
0
Dokijo képe

Üdv!
Igaz én csak diákként használom a győri Jedlik középiskola moodle rendszerét, de nagyon jónak tartom. Rengeteg dologra képes.
Persze a humán tanárok bőven megelégszenek a jegyek beírásával, de azért nem áll kihasználatlanul a többi funkciója sem. Igaz ez annak köszönhető, hogy informatikai iskola vagyunk, és sok az infó tanár :)
Nekem nagyon tetszik, de nem tudom, mennyi energiát igényel üzemképes állapotba hozni. Mint említettem, informatikai iskola vagyunk, nem két ember dolgozott rajta, de így is vagy három évbe telt (egy év tesztüzemmel), mire teljesen áttértünk. De gondolom, ha kevésbé funkciódús rendszerre van szükség, az kevesebb időt igényel.
Azt is érdemes megemlíteni, hogy hiába vezetünk elektronikus naplót, havonta naplót kell nyomtatni megfelelő formában (erre is képesnek kell lenni a rendszernek), valamint a törzslapokat, egyéb nyilvántartásokat és bizonyítványokat csak kézzel lehet kitölteni. Szerintem legelőször a jogi háttérnek kell utána nézni, megtudakolni, milyen követelmények vannak egy ilyen rendszerrel szemben, és utána mérlegelni, hogy érdemes-e drupallal felépítgetni, vagy inkább a moodle-t konfigurálgatjuk nekünk megfelelőre.
Mindenesetre és szeretem a moodle-t, és csak ajánlani tudom.

0
0