Commerce logika

Szotyi képe

Műszaki webáruházhoz szeretném a Commerce modult felhasználni.
Az übercart-ról térnék át.

Vannak Fő- és alkategóriák.
Pl: Fő: Hűtőszekrények, Al: borhűtők, alulfagyasztós kombinált hűtők

Eddig sima taxonómiával oldottam meg a termékek rendszerezését.

A Commerce modulnál is maradjak ugyanígy? Vagy ott más a logika?
Mit tanácsoltok a termékek rendszerezéséhez a Commerce-nél?

Melyik modulhoz, modulokhoz kapcsolódik a téma?: 
Drupal verzió: 
zedclans képe

Én taxonómia + views párosítással, szoktam megoldani. Szóval, nincs nagy difi a megoldások terén.

0
0
gazsesz képe

Maradhat, csak arra figyelj, hogyha a product display-hez rendeled, akkor a views-nál meg kell adni a relationship-nél a productot, illetve ha a product-hoz rendeled a szótárt, akkor pedig fordítva, hogy minden mezőt meg tudj jeleníteni.

Ha több kép van egy termékhez, és ez többször szerepel a listában, akkor a szűrőfeltételekhez add hozzá az image delta-t és állítsd 0-ra.

0
0

Gazsesz

Szotyi képe

Köszönöm a hozzászólásokat.
Látom, hogy át kell még tanulmányoznom ezt a "product display"-t, mert nem egyszerű.
A múltkor is itt akadtam meg, s mivel nem bírtam rajta átverekednem magam, ezért választottam az UC-t.

0
0

Péter

makgab képe

Pedig ennél jobb megoldást nem találtam én se. :)
Már látom a lényegét.

Pl.:
Product: SKU,TITLE,PRICE,STATUS,IMAGE
Product Display: TITLE,BODY,PRODUCT(references),PRODUCTGROUPS(taxonomy)

Konkrét példa amin én is megértettem:
USB drive 8GB Fekete
USB drive 16GB Fekete
USB drive 8GB Piros
USB drive 16GB Piros

A fenti 4-féle termék mennyiséget külön-külön tudja nyilvántartani a commerce, ami fontos. Külön SKU-t kell adni mindegyiknek.
Viszont mindegyiket egy "Product Display"-be (node, tartalom) fogod össze, így a vevő egy terméket lát 4 variációval és tud választani vásárláskor, és ez a jó benne!

Remélem segítettem. :)

2
0
Szotyi képe

Köszönöm. Kicsit világosodott. :)
Leírásodhoz mindenképp visszatérek.

Akkor az én esetembe a mindegy egyes hűtőgépet 'product display'-be kell majd felvennem.
Productgroups-al intézem a fő és alkategóriákat.
A 'product' meg arra lesz jó, ha van pont ugyanolyan hűtőből fehér és zöld is.

0
0

Péter

makgab képe

Pontosan!
A "product display" fog egy konkrét hűtőt tartalmazni, mint node (tartalom). De ennek lesz majd több termékvariációja (commerce product).

Azaz pl.:

Product Display: LEHEL hűtőszekrény XYZ típus

Product (termék variációk):
LEHEL hűtőszekrény XYZ típus fehér
LEHEL hűtőszekrény XYZ típus zöld
LEHEL hűtőszekrény XYZ típus inox

A Commerce-be 3 termék fog bekerülni 3 különböző SKU-val (és mennyiséggel). De összefogva egy tartalomba (LEHEL hűtőszekrény XYZ típus) a vevő egyet lát, viszont tud majd választani a 3 termékvariációból.

2
0
Alexander képe

Sziasztok,
ha jól értem, akkor ez azt jelenti, hogy annyi darab Product Display-t kell létrehozni, amennyi termékünk van, variációk nélkül? pl:
LEHEL hűtőszekrény XYZ típus
X varrógép XYZ típus
V fagyasztó x típus
-akkor ez 3 db. Product Display-t jelent, ami ezen típusok variációit, pl.szín tartalmazza.

Sok terméktípus esetén ez nem jelent nagyon sok product display-t? Még nagyon kezdőként kérdezem, bocs ha értelmetlen a kérdés :)

Product Display-t minden esetben létre kell, vagy inkább célszerű létrehozni? Pl. Wiws modullal egy menüponton keresztül vannak a termékek kilistázva, melyeknek nincs variációlyuk? (pl.egyedi termékek)

A product display inkább a Taxonomy miatt fontos? Mi van akkor ha a Termékhez adjuk a Taxonomyt?

0
0
Dean képe

Szia!

Elsőre vedd úgy, mintha a rendszer még nem tudná kezelni a variációkat, ahogy az őskorban is volt.
1 Shop = 1000 termék.

Tehát kezdetben csak a Product display vala.
Ez az alap.

Később, az ókorban igény támadt arra, hogy ezt az 1000 terméket csoportosítani lehessen ha vannak köztük olyanok, amelyek csak alig térnek el egymástól.
Így jött a Product Variation mint lehetőség.
DE nem kötelező!

Ha 1000 termékem tulajdonképpen 100 X 10 termék, mert a 10 típusomat 10 színben is árulom, akkor is lehet hogy maradsz az őskorban és külön termék mind.
Ellenben viszont érdemes kihasználni ezt a lehetőséget és csak 10 terméket csinálni (Product Display) és minden terméknek 10 variációt felvenni (Product Variation).

Tehát a Product Display a kötelező!
Minden Product Display-nek kötelező legalább 1 Product Variation!
1-nél több lehet, kevesebb nem.
Tehát olyan Product Display nem megengedett, amelyiknek nincs legalább 1 Product Variation.

A fenti őskori példa:
1 shop = 1000 termék = 1000 Product Display + 1000 Product Variation

Ókori példa:
1 shop = 1000 termék = 100 Product Display + 100 * 10 Product Variation.
Tehát tulajdonképpen a Product Variation adja ki, hogy hányféle megvásárolható termék van a webáruházban.

0
0
Alexander képe

Mi a helyzet akkor, ha csak konkrétan egy darab termékem van, és nincs hozzá variáció ? pl. egyedi termék. Hogy jelenítem meg? Felveszem a Commerce termékekhez, de ha a Product Display-nek legalább egy Product variaton-t kell tartalmaznia, hogy lesz megjelenítheto?

0
0
Dean képe

Minden Product Displaynek kell egy variáció!
Nem tudsz felvenni Product Display-t úgy hogy nincs hozzá egy variáció legalább!

0
0
makgab képe

Fel tud venni "product display"-t üresen, azaz termék (commerce product) nélkül is. Csak nincs értelme. Persze nem fog a tartalom megjelenni (mivel üres) - ha jól emlékszem nálam nem jelenítette meg ilyenkor - de a tartalom a tartalmak között ott volt.

„Mi a helyzet akkor, ha csak konkrétan egy darab termékem van, és nincs hozzá variáció ? pl. egyedi termék. Hogy jelenítem meg? Felveszem a Commerce termékekhez, de ha a Product Display-nek legalább egy Product variaton-t kell tartalmaznia, hogy lesz megjelenítheto?”
Ez egyszerű. A hűtős példánál maradva:

Product Display:                    LEHEL hűtő XYZ
Commerce product (termékvariáció):  LEHEL hűtő XYZ

Tehát ugyanazt a nevet adhatod a product display-nek is, mint a termékvariációnak.

A commerce product, azaz terméket is meg tudod jeleníteni, nem kell hozzá a "product display" tartalomtípus. De célszerű!

0
0
dj képe

Van a termék (product) és van a kirakat elem (product_display).

A terméknek van cikkszáma, ára, neve, képe. Lehet még egyéb EGYEDI tulajdonsága is pl. szín, méret <- ezek taxonómiából vannak képezve és argumentumnak vannak beállítva, raktárkészlete, stb.

A kirakat elem ami terméket illetve termékeket tartalmaz. Bármilyen termékeket összefoghatsz a kirakat elemben, de általában olyanokat fogsz össze amik alapvetően egyformák. Elképzelhető sőt elég gyakori, hogy egy kirakati elemhez csak egy termék tartozik. A kirakat a terméken kívül még olyan információkat hordoz ami MINDEN a kirakat elemben összefogott termékre jellemző. Ilyenek a termék neve, leírása, termékcsoportja. Ezeken kívül még lehetnek egyéb jellemzői pl. anyaga.

Tehát van egy pólóboltod ahol a weboldalon (kirakat) meg akarod mutatni a különböző pólókat úgy, hogy mindegyikből csak egy jelenjen meg, de a vevő tudja a kirakat elemnél kiválasztani a színt és méretet.

Ebben az esetben ilyen termékeket hozol létre:

Cikkszám Név             Ár    Szín  Méret
100      Rövid ujjú póló 900.- fehér XS
101      Rövid ujjú póló 900.- fehér S
102      Rövid ujjú póló 900.- fehér M
.
.
110      Rövid ujjú póló 900.- kék   XS
111      Rövid ujjú póló 900.- kék   S
112      Rövid ujjú póló 900.- kék   M
.
.

Ehhez egy darab kirakat elemet hozol létre ami ezt tartalmazza:
Termék név: Rövid ujjú póló
Termék: 100, 101, 102, ..., 110, 111, 112, ...
Leírása: Rövid vagy hosszú leírás a termékről
Termékcsoport: Póló, Rövid ujjú póló
Anyaga: 100% pamut

Amikor ez a kirakat elem megjelenik akkor a kosár gomb körül ott a szín és méret választó, ahol be lehet állítani a megfeleő TERMÉKET a rendeléshez.

1
0

Üdv!
Dudás József

dj képe

ami elmagyarázza a logikát: http://drupal.hu/comment/76706#comment-76706

0
0

Üdv!
Dudás József

Dean képe

Minél több helyről olvassa, annál világosabb lesz.
Erre a HSZ-re nem láttam választ így beküldtem az enyémet is.

1
0